Va hände...?

De senaste dagarna har jag haft lite tankar på att lägga ner bloggen... Men jag vet inte. Jag kör på ett tag till. Men som ni kanske märker så är det ganska glest mellan inläggen nu.

Vi har haft en härlig långledighet!! Vi kom snabbt in i semesterläge och barnen var uppe lite längre på kvällarna och äntligen har de börjat sova längre på morgonen när de lägger sig senare = ) Så vi har gått upp mellan 8-9 nu på "lovet". I morse skulle ju Sebastian till skolan igen. Det visste vi ju såklart men av någon anledning glömde vi ställa klockan. Vi vaknade kl 7.30 i morse! han börjar 8!!! Men han/de hann. Sebastian cyklade till skolan själv idag. Patrik mötte honom där och instruerade om cykellåset. Patrik skulle även prata med fritidspersonalen om att Seb ska cykla hem själv för första gången idag. Det är dock bara när jag jobbar sent som han ev kommer att göra det. (Jag skulle jobbat kvällen idag.)

Vi har varit i skogen mycket och vi har hunnit hämta hem husvagnen, äntligen = )
Husvagnen körde vi direkt till service där den ska stå till på fredag då den ska besiktigas. Var vi ska ställa den sen vet i tusan. Vi måste hitta ett ställe där vi kan tvätta den utvändigt också. Var kan man göra det när man bor så här...?

For sale....




Det är så vackert i skogen nu så jag/vi skulle vilja vara där hela tiden!



Ledigheten blev lite längre än vad som var tänkt...
Simon vaknade igår kväll, runt 23 och kräktes. Hela hallen uppe är numera sanerad om man säger så.
Natten har dock varit lugn. Bara två kräkningar sedan inget mera.
Så det var bara att ringa jobbet och dagis i morse... När jag ringde sov Simon fortfarande så jag visste inte hur han mådde nu på morgonen. Inte för att det spelar någon roll för idag, men hade jag vetat vad jag vet NU så hade jag kanske inte nämnt att han hade kräkts. För nu får han inte komma till dagis förren på torsdag!
Och han är FRISK!!!!
Att han inte kan gå till dagis idag är ju en sak. Men detta är ingen magsjuka!!! Han åt frukost som vanligt och är hur pigg som helst...
Min teori är att han antigen drömt något och fått en kräkreflex. Eller ätit/druckit något olämpligt, han höll på och leka med vatten och jordbandningar ute igår eftermiddag. Inte för att jag tror att han dricker något som smakar äckligt, men man vet aldrig vad han får i sig. Mitt sista alternativ är att han helt enkelt åt för mycket i går kväll.. Han åt jättemycket mat till middag och sedan en tallrik yoghurt innan han la sig. (Han ville ha det alltså).
Hans egen teori var att han åt för mycket = )
Såklart kan det ju vara en bacill som går över extremt snabbt?!!?

Nu vill Simon ha datorn... Han vill skriva sitt namn = )

Kommentarer
Postat av: Jenny

For sale??? Ska ni byta husvagn?

2010-05-19 @ 11:04:56
Postat av: Linda

Yes... Byta eller vara utan husvagn ett tag iallafall. Vi är inte riktigt överens. Patrik vill ju ha båt, men det vill INTE jag. Vi har varken råd eller tid med det. Och jag är ju livrädd på havet/sjön!!!

Det vi ÄR överens om är att denna husvagnen är lite för stor och otymplig att dra omkring på så som vi gör, sedan vill vi gärna ha en husvagn man kan använda året om. Denna är för kall på vintern. Fel sorts värme i den... tyvärr. Men det är en toppenvagn!! Vill du köpa??

2010-05-19 @ 23:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0