Ojojojoj....

Vilket uppehåll. Det var värst?!?

Sist jag skrev så skulle vi på betessläpp den 1 maj... och det var vi. Det var roligt men ack sååå vansinnigt KALLT!!! Och sååå mycket folk! Ca 4000 läste jag i tidningen dagen efter. Men som sagt barnen och även vi vuxna tyckte det var roligt att se de glada kossorna släppas ut. Även om vissa kor vill gå in igen efter ett tag. Jag förstår dom, det var som sagt svinkallt!

Den här bilden har inget med kor att göra, och jag har inte tagit den själv... Men den är söt = )




Sedan har Sebastian opererat in rör i sina öron så nu hör han oss igen = ) Underbart!!!
Han var verkligen supernervös och gick och upprepade: jag kommer att dö, jag kommer att dö. Men det gick galant och han snedtände INTE efter narkosen ; )

Har det varit något mera tro, som är värt att nämna...? Jo, just det! Vår gamla trotjänare från år 1991, tvättmaskinen har helt plötsligt bestämt sig att fläckvis färga våra kläder med grön-grå-svarta fläckar = ((
Jag har "rensat" den med citronsyra som jag körde i 90 grader, men det hjälpte inte alls tyvärr. Så vi får väl bara inse att det är dags att byta ut den... Det är ju med blandade känslor man köper en ny tvättmaskin. Lite jobbiga pengar samtidigt som det är kul att tvätta i en ny maskin!!!
Jag måste ju erkänna att det tar emot lite att sätta in en sprillans ny maskin i vår sunksnuskiga tvättstuga...
Men även om tankarna på att fixa tvättstugan finns så gör vi inte det nu. Vi får väl göra en ordentlig uppfrächning iallafall. Den gamla tumlaren ryker också nu. Den slutade ju funka helt plötsligt och Patrik har inte kollat på den. Men den är också från tidigt 90-tal och är nog en riktig energitjuv så den slänger vi ut. Jag har inte saknat tumlare alls faktiskt!?!!
Vi har beslutat att inte köpa någon ny sådan nu. Det funkar alldeles utmärkt ändå. Den maskinen vi (Patrik!!) kollat på har en centrifugering på 1600 varv/minut! Så då torkar nog tvätten bra ändå= )

Idag är jag ledig och barnen är på dagis/skola. Lyxdag alltså ; ) De är lediga tors-månd sen så då kände jag att Simon kunde gå till dagis idag utan att jag behöver ha dåligt samvete.


Nu ska jag städa av lite här hemma och sedan ska Patrik och jag ha långlunch och kolla på tvättmaskin...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0