Härlig helg = )

Vi har verkligen haft en härlig helg... Tänk vad sol och värme kan göra mycket för humör och ork = )

På lördagen var vi på Liseberg. Sebastian hade med sig sin kompis Arvid. De har varit superkompisar sedan dagis. De började dagis samtidigt och har hållit ihop i vårt o torrt sedan dess.
Vi kom faktiskt ihåg att ta med kameran och tog en massa bilder men de får jag lägga in senare eftersom det är skitkrångligt (enl. mig) och Patrik är i Umeå...
(Patrik kommer hem i morgon förhoppningsvis. Han åkte i går morse tidigt som sjutton, tror planet gick 6.40.)
Vi åkte bussen in och hem och det är ju verkligen supersmidigt! Eftersom vi sålt Simons vagn så fick han gå hela dagen. Och det var absolut inget gnäll under hela långa dagen. Han knatade på. Vi var på Liseberg klockan 13 när det öppnade och var där ända till 20 på kvällen!!! Han somnade dock på bussen hem så det blev att bära honom från busshållsplatsen...

På söndag eftermiddag åkte vi till Orust till våra vänner Micke o Lotta. Vi satt ute och grillade och pratade. Supermysigt = )
Men eftersom det var just söndag så blev vi inte jättesena. Vi var hemma igen runt 19.30...
Simon somnade en stund på väg dit och det var väl en himla tur! Han var på ett fruktansvärt humör på söndag förmiddag. Det blev lite för lite sömn under lördagsdygnet.

Men jag höll ju på att glömma!!!! SIMON HAR LÄRT SIG CYKLA!!!!
Balansen hade hade ju redan eftersom han sprungit med sin springcykel. Men nu har han alltså kopplat det här med att trampa och komma igång själv.
Tyvärr har han inte kopplat det här med att bromsa riktigt ännu. Han sätter ner fötterna i stället. Det funkar inte om farten är lite hög... Det fick han erfara i söndags förmiddag då han kraschade in en häck = )
Men det gick rätt bra ändå...

Och på tal om att cykla så han Sebastian börjat cykla till och från skolan själv! Han tycker det är jättespännande!
Och det underlättar en hel del för oss också... Vi skriver i hans kontaktbok vilken tid de ska skicka hem honom och då vet vi att han ska vara hemma inom 10-15 min från den tiden. Han känner sig stor när han får ta lite eget ansvar!!!
Jag tror starkt på det här med att ge barnen ansvar och frihet för att få dom att känna sig stora.

Eftersom Patrik är i Umeå så fick jag styra om mitt schema lite. Så därför är jag ledig idag istället för på torsdag som det var tänkt från början.
Men vädergudarna har jag INTE med mig alls = (
Det regnar och är kallt. Jag hade tänkt åka och köpa lite blommor till framsidan, men inspirationen försvann när det blev kallt och ruggigt.
Jag får se om jag köper ändå bara för att pigga upp mig/oss lite. Jag vet precis vad jag vill ha.



Pelargoner och cerisa sådana har jag tänkt. Det passar bra till våra bruna krukor och bruna markis.
Eftersom vi är borta ganska mycket under sommaren så ska vi inte ha så mycket blommor....
Fast så säger jag varje år och sedan kan jag inte hålla mig när jag väl är i blomsteraffären = )

Men nu kanske det är dags att hoppa ur pyjamasen och in i duschen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0