Rör i öra....

Hej o hå vad tiden går fort = )

Nu har iallafall Sebastian och Patrik kommit hem från Sälen! Det känns underbart...
Patrik åkte till Stockholm i morse dock (i jobbet ). Det kändes ju sådär roligt. Men det var nödvändigt ont.
Vi har tre lediga dagar tillsammans i påsk! Det ska bli mysigt... Jag jobbar annandag påsk, men är sedan ledig tis, ons och torsdag efter påsk.
Sebastian har påsklov så jag lade lite extra ledigt i mitt schema. Det är helt underbart att kunna planera sitt eget schema. Riktigt lyxigt faktiskt.

I går hade jag smyckeparty. Och det var riktigt trevligt med alla vänner som kom.... Vi var ca 12 stycken köpglada tjejer som gick loss. Roligt att köpa lite mera smycken = )
Patrik och barnen flydde hem till Patriks föräldrar. De kom hem runt 20, men barnen kom inte isäng förren ca 21.
De var OTROOOLIGT trötta i morse!!! Har faktiskt aldrig haft så svårt att väcka dom!?!
Och jag led med dom. Fy, för att vara så trött = (
Så ikväll gick de och lade sig extra tidigt. Så förhoppningsvis är de något liiiite piggare i morgonbitti.

Igår var jag med Sebastian vid Öronkliniken på Lundby för ett återbesök. De skulle kolla om vätskan i hans öron försvunnit efter sista öroninflammationen. Och det hade den INTE = ((((
Läkaren kollade även trycket i öronen. Det var högt, därav hans konstanta lock för öronen. Stackarn, måste ju vara superjobbigt att gå med lock för öronen. De kollade även hans hörsel. Den var nedsatt pga vätskan.
Lite konstigt att de inte upptäckte det när han gjorde hörseltestet i skolan för ca 1,5 mån sedan??? Men jag litar till 100 % på (över) läkarna på Lundby. De är så otroligt duktiga!!!
Sedan kan man ju fundera på hur de gör hörseltesten i skolan?? Funderar även på att extrakolla Sebastians syn hos en expert. Enligt skolan var den ok. Men det vågar man väl knappast lita på??? Eftersom Sebastian har huvudvärk då o då kan det ju vara värt att kolla....
Nåväl, angående öronen iallafall så ska han få rör igen. Det känns lite småjobbigt samtidigt som det säkert blir jättebra, eftersom han nu kommer att få sin fulla hörsel tillbaka.
Sedan är det ju det här med att han måste ha öronproppar när han badar. Men vi har ju vanan inne, så det är bara att köra på.
När Simon var bebis och badade eller duschade höll han för öronen istället för ögonen för det var så storebrorsan gjorde ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0