Nedräkningen har börjat...

Det första Simon sa när han vaknade ( när jag väckte honom ) i morse var : Nu är det bara 6 dagar kvar!!!
Så han längtar väldigt efter sin storebror och såklart efter sin pappa...

Men jag måste ju säga att det går väldigt bra. I och för sig har vi bara haft en dag med jobb och dagis, men det gick bra i morse även om det var ganska mycket tidigare än vanligt.
Jag var på jobbet klockan 7.20, jag lämnade Simon några minuter innan sju. Som sagt allt gick väldigt smidigt!
Det som känns lite tråkigt är att laga mat och äta med bara en liten 4-åring som sällskap. Han gör allt för att slippa äta middag nämligen. Jag tror att han inte känner sig speciellt hungrig...
 Fastän vi äter relativt sent här hemma, runt 18. Han äter mellanmål ca 14.45 på dagis. Äter han då 2 mackor så håller han sig resten av eftermiddagen/kvällen verkar det som.


Efter jobbet idag åkte jag för att beställa tid för klippning för Simon. Ja, jag skulle också behöva klippa mig egentligen men det är en annan historia...
Men alltså, de skulle ha 280 kr för en barnklippning!!! Sanslöst dyrt väl? Jag sa ändå att han bara skulle putsas till liiite. Jag önskar jag kunde klippa honom. Jag fösökte klippa Sebastian när han var liten men det blev jättefult!
Jag kan inte klippa så det ser snyggt ut = (
Har fått tipset att ta trimmern, men jag är ff väldigt tveksam.
Jag vill absolut inte att han ska bli kort-kort snaggad. Får se hur vi löser det. Men det är inte urakut. Ännu.

Jag sitter och kollar på Svenska Hollywood fruar... Jag vet inte vad jag ska tycka?! Men jag gillar den där Maria.
Hon är ju verkligen rolig!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0