Matlagning...

Jag har nu stått och lagat mat sedan klockan 7.30 i morse = )

Pannbiffar med sås och köttfärssås. Patrik och Sebastian åker till ju Sälen på söndag och ska ha färdiglagad mat med sig. De åker tillsammans med Patriks arbetskamrat och hans familj så de har delat upp matlagningen mellan sig. Och snäll som jag är ; ) hjälper jag såklart till med detta...

Nu när jag lagat pannbiffarna märkte jag att jag nog måste göra flera... Jag tycker det är skitsvårt att beräkna hur mycket mat det ska gå åt. Lagar jag bara till oss fyra så har jag koll liksom, men när jag lagar till flera har jag noll koll. Dessutom tycker jag aldrig att jag får till det när jag lagar större mängd än vanligt. Det smakar inte som vanligt : (

Att Patrik inte lagar maten beror dels på tidsbrist och på att det oftast är jag som lagar maten i denna familjen.

Simon är på dagis så jag är alldeles ensam hemma. Ganska skönt ibland om jag ska vara helt ärlig... Man får liksom göra färdigt utan att bli avbruten femtioelva gånger.

Patrik är ledig idag... Han är med Sebastian och hans klass och åker skridskor!! Simon skulle ha gått på dagis mellan 10.30-17 för jag jobbar kvällen idag (igen). Men fick iställen gå 7.30 -16. Passar bättre för alla idag.

Igår jobbade jag mellan 10-20 och hade ingen möjlighet att ta rast!
Så idag går jag till jobbet klockan 13 istället för 12 och får på så sätt ut min rast.
Och det passar ju alldeles utmärkt eftersom jag har lite att pyssla med = )




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0