Lite sjukdom igen...

Fast det känns väldigt diffust måste jag säga!?
Det är Sebastian som är sjuk (?). Hans lärare ringde mig igår när jag var på jobbet och sa att han var matt, varm och hade huvudvärk. Så Patrik åkte och hämtade honom på skolan och jag åkte hem tidigare för att "ta över".
Han var varm och väldigt matt men blev ok efter Ipren. Idag har han varit hemma från skolan, men alltså han äter som en häst (alltså mycket) och är ok enligt mig. Nu har vi inte tempat honom idag, ska nog ta och göra det sen. Han klagar på huvudvärk till och från också. Men han är inte direkt förkyld nu. Men att han äter så pass bra är "mysko"... Det brukar han verkligen inte göra när han är sjuk!?!

Vi får se hur han verkar ikväll. Jag är ledig i morgon så han kan ju vara hemma med mig och Simon en extra dag isåfall, utan att det "kostar" något...
Idag har jag jobbat på förmiddagen och Patrik var hemma. När jag kom hem åkte han till jobbet. Han ska även spela innebandy efter jobbet så han kommer inte hem förren ganska sent.
Så det är jag och småkillarna hela eftermiddagen och kvällen = )

Vi håller på med våran semesterplanering på jobbet nu och det känns inte sådär jättekul... Cheferna vill att vi ska ha två perioder i år. V 25-28 och 29-32. Eftersom dagis OCH fritids stänger v. 28-31 så känns det ju givet att ta den sena perioden. Då behöver vi ju bara fixa barnpassning EN vecka. Men det är ju såklart fler som vill ha den sena perioden om man säger så...
Så nu håller vi på att fixar och trixar fram och tillbaka för att göra det bästa av kaoset. Det återstår att se när jag får semester. Patriks jobb har inte riktigt kommit så långt i sin semesterplanering så han väntar med att sätta upp sin semester tills min är klar. Så det återstår att se OM vi får någon sommarsemester tillsammmans! Man vill ju ändå att barnen får så lång ledighet som möjligt.
Samma jobbiga ångest inför semesternplaneringen varje år....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0