Ledig dag = )

Idag har vi ledig dag, jag och lillskrutten. Men vi ska inte bara vara hemma och ta det lugnt faktiskt.
Nej, vi ska åka och handla lite mat. Behöver inte direkt storhandla, men det behövs ändå fyllas på lite.
Sedan ska vi hitta ett par nya jeans till Simon, och han vill köpa mysbyxor!! Något han inte velat ha alls fram till nu! Så det ska bli intressant att se vad vi kommer hem med...
I går gick jag lite tidigare från jobbet för att hinna kolla på byxor till barnen. Men jag hittade bara byxor till Sebastian. Eller jag hittade ju såklart till Simon, men blev så osäker på om jag skulle köpa jeans eller inte. Han har ju rätt många egentligen, men de börjar bli för korta nästan hela högen.

I går kväll när vi skulle äta fick Simon ett utbrott för han ville inte ha maten jag lagat. Det var korvstroganoff och ris. Något han egentligen GILLAR. Han vägrade sätta sig vi bordet och skrek och hade sig.
Så jag skickade upp honom på hans rum och sa att han fick komma ner när han hade slutat skrika och leva rövare. Men... han kom inte ner igen. Han somande gott i sin säng = ) Klockan var då ca 18.
Jag förstår mycket väl att han var trött! Han har ju gått på dagis 7-16 i två dagar.
Så han sov alltså gott och jag hade hela kvällen för mig själv.... Simon vaknade ca 21.40 och kom ner en stund till mig. Han åt lite fil med russin och sedan gick vi och lade oss ca 22.15 igen. Han somnade om ganska omgående och sov till 7 i morse!
Nu är han pigg som en mört = )

Har lovat Simon ett besök på Toys R us. Han vill helt plötsligt köpa en Rorribil. Han har egna penagr till det. Och vi skulle ju göra något roligt, det har jag lovat...

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0