Det blev en jobbfri helg...

Jag beslutade att stanna hemma denna helgen. Jag hade jätteont i axlarna/nacken och huvudet i slutet av förra veckan och det blev bara värre och värre. Så på fredag morgon kände jag att det här kommer inte att funka. Så jag ringde och sjukskrev mig. Jag har ätit Brufen hela helgen nu (smärtstillande o antiinflammatoriskt), och det känns kanske lite bättre!??
Varför jag har ont i axlarna/nacken vet jag inte egentligen. Kanske förslitningar efter många år i vården och sen tror jag att stressen sätter sig där på mig. Jag borde träna.

Så igår blev det en lugn hemmadag. Vi var ute en stund på förmiddagen... Patrik bytte äntligen lampan på "min" bil (Volvon). Den har varit trasig ett bra tag och jag köpte en ny lampa á 672 kr (!!!!) ganska omgående. Men så har det varit så förbenat kallt och när det inte var kallt så var Patrik sjuk.
Ja, ni kanske förstår att han dragit sig för det. Det är knöligt och han får plocka isär halva motorn ( liten överdrift) för att komma åt. Men nu är det iallafall gjort. Tyvärr verkar det som om den nya lampan är vit? Vår andra är blåaktig? Så ser ni en bil komma körande med ett vitt o ett blått "öga" så är det vi = )
På kvällen grillade vi och åt potatisgratäng och en god sallad till. Det smakade ljuvligt!
Vi är i valet o kvalet om vi ska köpa en kolgrill (igen) istället för gasolgrillen vi har. Jag vill väldigt gärna ha en kolgrill. Jag tycker det smakar lite mera "på riktigt" när man grillar på en kolgrill. Patrik är lite mera tveksam.

Sedan så vi Melodifestivalen. Jag hejade på Darin.
Sebastian och Simon fick vara uppe och kolla också. Simon somnade dock gott i Patriks famn efter lite "ryggklining".
Jag tycker det är toppen att han kan somna var som helst. Sebastian har också alltid kunnat det.
Det underlättar väldigt mycket de gånger man är borta på kvällen.
Nu är det ju väldigt sällan man ÄR borta på kvällarna, det smidigaste är ju trots allt att vara hemma...
Bekväm som man är.

Om en vecka åker Patrik och Sebatian till Sälen... Kommer kännas tomt och tråkigt utan mina stora killar =(
Men en vecka går fort. Och jag och Simon får försöka göra roliga saker också. Tänkte vi skulle gå på bio på onsdagen när vi är lediga. Simon får gå på dagis något längre dagar den veckan, 7-16 ca. Jag jobbar 7.30-15.30. Alltså inga kvällar den veckan.
Det är perfekt när man lägger sitt eget schema. Då kan man ju ta hänsyn till såna här saker.

I morse när vi satt och åt frukost började det snöa!!! Fy bbblan. Men nu skiner solen igen. Hurra!!!

Tyvärr avslöjar solen både smutsiga fönster och dammiga golv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0