Var tar tiden vägen???

Herregud, jag hinner ingenting!? Jag har tänkt sätta mig hela dagen men det har bara rullat på...
Och nu har jag lite brådis igen för jag vill gärna se sen nya serien som börjar kl 21.30 på 4:an. Men jag slänger in ett inlägg lite så här mellan På spåret och Solsidan ( ?) hette den så månne?

Ja, i onsdags var jag på 4-års kontroll med Simon och det gick väldigt bra. Hon (bvc-sköterskan) kollade synen och det gick galant! Hon pekade på olika bokstäver på tavlan och han hade en tavla i knät med dessa fyra bokstäverna på. Man ska klara stora, mindre och ganska pyttesmå.
Sedan kollade hon om han kunde räkna till 3 som man tydligen ska kunna när man är 4 år. Han fortsatte till 25 = )
Även att gå "balansgång" på en tejpremsa på golvet gick galant.
Han väger 17 kg och är 100 cm lång. Lite under "kurvan" på både längd och vikt, men han följer sin egen kurva iallafall.
Så han klarade det med blankt papper. Och var väldigt samarbetsvillig dessutom. Jag hade pratat med honom om det innan en hel del så jag tror han var förberedd.

I helgen ska jag vara barnvakt åt Elton snart 4 år och Abbe 5 mån : ) Det är min bror och hans frus barn.
Jag sover hos dom natten mellan lör-sön.
Abbe är en liten natt terrorist... Vi får se hur jag klarar en vaknatt nu igen. Men det är ju bara en natt så det ska nog gå bra.
Men jag ska nog erkänna att jag är liiiite spänd hur det ska gå ändå. Hjälp!
Nejdå. Det ska nog gå bra!!!

Ojoj... Nu måste jag avsluta för nu börjar det snart!

Ha en bra helg!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0