Uppehåll....

Hoppsan. Det blev visst ett litet uppehåll här. Det var lite jobb och annat som kom emellan : )

Jag hade tänkt sätta mig och och skriva på fredag förmiddag innan jag skulle gå till jobbet. Men de ringde från jobbet vid 7 tiden på fredag morgon och undrade om jag kunde komma in och jobba på dagen istället! Och det säger man ju inte nej till = ) Så det blev att hoppa in i duschen och få Simon iordning snabbt.
Det gick jättebra även om det här att skynda sig inte är Simons starka sida : ) Han sätter sig oftast på tvären( mer än vanligt) så man blir gaaalen. Men jag var på jobbet runt 8 så det var ju ok...

På kvällen åt vi helt otippat tacos ; )
Nej, vi äter det nog tre av fyra fredagskvällar. Barnen gillar det och det är lätta att fixa till.
 Sedan hade vi mys med våra och grannens barn. Mamman i grannfamiljen kom över på ett glas vin , el två ; )
Straxt efter 20 fick barnen gå och lägga sig (som vanligt). Jag skulle ju upp i ottan och jobba, skulle börja 6.45 på lördagen så jag fick tvinga mig i säng runt 22.30 : (

Och i helgen har jag alltså jobbat mina långa pass. 6.45-20 på lördag och 7.30-21 på söndagen. Tufft men det går.
Nu är jag ledig tre helger i rad! Skönt...

Barnen och Patrik har varit hemma och tagit det lugnt. Sebastian var på handbollsskola på söndagmorgon.

Snigeln kom fram förresten! Vet inte alls var han hållit hus men nu är han där igen! Sedan har vi fått mera tillökning. Tre nya "bebisar". Det kommer nog nya invånare hela tiden men det är bara ibland man hinner upptäcka dem och kan rädda dom från de andra invånarna i akvariet... Blä.

Denna veckan blir det lite förberedelser inför Simons födelsedag...
 Han ska ha kalas på lördag för sina små kompisar och på söndag blir det släktkalas.
Tänk att det är 4 år sedan han kom den lille killen. Känns som om det bara var något år sedan?!!

Idag är jag alltså ledig. Mycket, mycket skönt!!!!
Jag och Simon har mysmorgon, något vi alltid har när vi är lediga.
I morse ville han dessutom sitta i köket med levande ljus och äta frukost med mig! ( Annars vill han oftast sitta och titta på Bolibompa samtidigt).
Det är sååå mysigt att sitta och prata med honom. Han är så klok den lille mannen : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0