Tankar...

Just nu har jag kommit in i en period då jag vill göra mycket här hemma...

* Fixa köksmöblerna. De är hemska i furu och vi hade för avsikt att måla om dom samtidigt som vi gjorde iordning köket... Det var 2004.
Vi vill gärna behålla dom för bordet har 2 i läggsskivor och kan då lätt rymma 12 pers. Skulle vi köpa ett nytt med liknande funktion så skulle det kosta MYCKET.

* Fixa tvättstugan. Det har vi pratat om ett bra tag nu, men det har inte hänt något på den fronten ( heller ).

* Fixa vardagsrummet. Vi tapetserade när vi flyttade in och det är alltså snart 7 år sedan. Tapeterna har fläckar och någon ( läs Simon) har rivit av en bit ovanför soffan. Det ser skabbigt och tråkigt ut.

* Fixa Sebastians rum. Det börjar bli riktigt akut faktiskt. Han önskar sig dessutom tavlor på Michael Jacksson i födelsedagspresent. Och det känns INTE kul att hänga upp tavlor på hans väggar så som det ser ut nu... : (

* Fixa vårat sovrum. Inte riktigt lika akut, men väldigt anskrämligt är det faktiskt. Men vi är inte så mycket därinne så det spelar mindre roll.

* Fixa badrummet. Det är från 1991. Jag behöver nog inte säga mer om det... Jo, möjligtvis BLÄÄÄÄ.

* Fixa ventilationen. DET är ju egentligen det viktigaste av allt. För dessa husen har en obefintlig ventilation. Att inte fler lägger pengar på det i stället för att fixa allt som syns är egentligen lite mysko. Men jag ska absolut inte säga något för vi har ju inte heller gjort det...
Detta blir ju endel pengar alltså.

 
En del av pengarna har vi, men lust????
Nej. 

Vi beställde ju som bekant en resa till Thailand i stället.
DET har vi lust med iallafall.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Fixa ventilationen? Hur gör man det. Drar man nya rör på ngt vis? Badrummet börjar kännas prioriterat här också, vårt e från 1988. Frächt för att vara så gammalt, men jag är rädd för att det inte håller tätt... Lycka till med alla projekt! :)

Tips! Lämna in köksmöblerna på sprutlackering. Så slipper ni hålla på själva!

2010-01-19 @ 18:10:01
URL: http://ninnana.blogg.se/
Postat av: Linda

Någon form av luftvärmepump (tror jag det heter?). Då fixar man både både bättre värme o ventilation...

Vi har kollat på det, men det är också allt. Det är ju endel här i området som satt in det har jag sett. Man skulle kunna ha den ute på balkongen så den inte syns...

Till och med placering har vi funderat på!

Ja, det skulle man ju faktiskt kunna göra, lämna in möblerna. Det är ju endel "meck" med att slipa o måla det : (

2010-01-19 @ 18:22:41
Postat av: Caroline

Aha, en luftvärmepump. Ja, jag har hört från en del att det är bra, men jag vet inte. Vår granne i Floda hade en sådan, för att spara på elräkningen. Han var nöjd. Men den låter en del... Så det var tur att den var avstängd på sommaren när vi sov med öppna fönster :D

Vi ska hämta våra köksluckor så snart vi blir friska, de är äntligen lackade nu, om vi blir nöjda har jag kanske en lackeringsfirma att rekommendera till era köksmöbler!

2010-01-19 @ 21:45:07
URL: http://ninnana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0