Ny vecka...

Sådär ja...
Det var den helgen det.
Fullt upp kan man säga eftersom det varit kalas i dagarna två. Barnkalset i lördags var riktigt lyckat!!!
Lugnt och sansat och inte alls så livat som man skulle kunna tro att det skulle vara med 10 barn i åldrarna 3-5 år...
Det är en superbra lokal att ha det i, öppna förskolan! Man behöver inte tänka på att vara rädd om sakerna liksom. Allt är anpassat till barn. Tänk om man skulle haft det hemma, med så många barn... Hjälp!
Akta tv:n, hoppa inte i sängen osv... Hihihi = )

Det andra kalaset, släktkalaset som vi hade i söndags gick också bra. Men både Patrik och jag var ganska "off" av någon anledning. Så det är skönt att det är över ( får man skriva så???).

Simon fick iallafall jättefina presenter både på lördagen och på söndagen!!!!
Han blev lite "avtrubbad" för det blev så mycket på en gång... Han hann inte ta in allt liksom. Men nu har han 1 år på sig att smälta alla presenter som väntar på honom!

Vi har tagit en massa kort under båda kalasdagarna men jag har inte fört över dom och orkar verligen inte göra det nu. Fixar det i morgon.

Idag ska Sebastian få andra dosen av "svinvaccinet". Så jag ska hämta honom i skolan klockan 11.40 och sedan följa honom tillbaka till skolan igen. De vaccineras i Kärraskolan så det blir en liten promenad fram o tillbaka. Jag börjar inte förren klockan 13 idag så det passar ju bra. Simon lämnar jag 10.30 de dagar jag jobbar kväll.

Detta året blir det ingen lek o plask för honom... De håller på att renovera lilla simbassängen här i Kärra så då hade vi fått ta oss till Lundby simhall. Det hade blivit för "meckigt". Eftersom Simon oftast ska tillbaka till dagis efter simskolan och Patrik gör det på sin lunch de dagarna jag inte kan så funkar det tyvärr inte : (
Så han får börja i riktig simskola om ett år då han fyllt 5.
Det grämer mig fortfarande att vi inte kunde vara med på avslutningen så vi fick se vad han lärt sig. Han var ju sjuk då : (


Idag ska vi betala en "liten" del av vår resa, närmare bestämt 8820 kr.... Det känns lite mera på riktigt då.
Ingen återvändo liksom = ) 


Nu ska jag greja lite med tvätten och plocka lite... Ni vet det där vanliga = )

Ha en bra dag!!!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken härlig helg med massa kalas. Inte konstigt att ni blev trötta. Hoppas Simon är ordentligt nöjd i alla fall?

2010-01-26 @ 07:17:55
Postat av: Linda

ja, Simon är mer än nöjd!!! Men har lite svårt att smälta alla presenter, dvs har nog lite dålig koll på vad han fått när det blir så mycket på en gång ; )

Men det är ju så när man fyller år. Iallafall när man är liten = )

2010-01-26 @ 13:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0