Nu är glada julen slut, slut...

för nu ska den städas ut ut ut : )

Ja, jag tror att jag/vi ska göra det idag iallafall. Ska bara samla lite kraft först. Jag tycker det är otroligt tråkigt.
Men samtidigt otroligt skönt!!!

Patrik är ju som sagt på jobbet idag. Hoppas han kommer hem tidigt. Det är sååå underbart när vi är hemma alla tillsammans. Och man vänjer sig snabbt vid det. Vardagslunken med dagis och fritids hämtning o lämning känns väldigt avlägsen just nu... Men om exakt en vecka är vi igång igen : (



OCH NU FÖR ER SOM INTE GILLAR ARGA INLÄGG OCH EVENTUELLA SVORDOMAR... SLUTA LÄS NU!!!!

Ohh, jag blir riktigt upprörd när jag tänker på det.

Igår när vi satt och åt lite kvällsmat vid 19- tiden på kvällen så svichade det förbi en vit Volvo V 50 utanför köksfönstret!!!! Den körde riktigt, riktigt snabbt. Alltså INNE i området.
Hur i h-vete tänker man då??? Det fanns ju inte en sportslig att hinna ut och säga (slå till) till personen i fråga. De var förmodligen redan ute på E6 innan vi hunnit få på oss skorna...
Ja, jag kan nästan inte behärska mig.
Jag undrar om det ska behöva hända något innan folk fattar????
Nu var ju detta relativt sent på kvällen och inte jätte många barn ute så dags på dygnet, men det spelar absolut ingen roll. Man ska ALLTID köra i krypfart härinne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sebastian hade precis sprungit hem från en kompis så jag vågar knappt tänka på vad som kunde ha hänt.
Det är ju isgata också så bilen hade ju inte kunnat bromsa heller.... Han är ju så pass stor så han både ser och hör bilar men som sagt han hade inte haft en challe att hoppa undan ens, så jävla ( ursäkta) snabbt gick det.
Det är alldeles för lätt att köra in i vårat område. Bara att gasa på rakt in.
Måste man köra in så får man ju ta hänsyn och köra i snigelfart!!!
Förbannade folk säger jag bara!????

Är så trött på detta nu så jag tror jag smäller av.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ja suck. Jag blir galen på alla bilar som ska in heeela tiden!! Och speciellt på vissa!!

Grindar vid infarterna är enda lösningen. Men det verkar ju vara bom stopp (haha) för det. Det fick vi veta vid senate årsmötet... Vägbulor var 10:e meter kanske?

2010-01-04 @ 20:54:46
URL: http://ninnana.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, bomar hade varit det allra, allra bästa alltså. Men det bor nog ff för många gamla uvar här och då ska det minsann vara som det alltid varit. Spånskallar...

2010-01-04 @ 22:03:57
Postat av: Jenny

Suck och dubbelsuck! Vi kanske skulle gå med i styrelsen allihop och få lite fart på området? Och då menar jag inte fart på bilarna hihi.

2010-01-05 @ 22:23:30
Postat av: Jenny

Suck och dubbelsuck! Vi kanske skulle gå med i styrelsen allihop och få lite fart på området? Och då menar jag inte fart på bilarna hihi.

2010-01-05 @ 22:24:00
Postat av: Jenny

Dubbelt var det ja... sorry

2010-01-05 @ 22:24:41
Postat av: Linda

Det har röstats i omgångar om det här med bommar och varje gång har det blivit nedröstat.

Styrelsen i sig har tyvärr inte mandat att föra igenom en sådan sak : (

Så tyvärr det är för många gamla (lata) uvar som bor här...

2010-01-06 @ 16:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0