Moshuvud = )

Ja, det känns som om jag är rätt mosig i huvudet nu. Klockan är inte ens 19 och jag är nästan beredd att krypa i säng för kvällen...

Jag har varit ju varit barnvakt mellan lördag o söndag och det gick väldigt bra faktiskt. Lillkillen (5 månader) var vaken 23 och 04 och somnade gott där emellan. Men det gjorde dock inte jag... Jag har fått ganska svårt att somna om. Jag har märkt att det blivit så det senaste halvåret eller så. Det är inte alls lika lätt som förr, att bara vända sig o knoppa in igen. Så jag är rejält trött nu som sagt.

Denna veckan börjar jag klockan 7 måndag-fredag!!! Jag brukar vara ledig en dag i veckan,eller åtminstone ha en kväll eller två, men inte denna : (
Så det blir en ny erfarenhet. Att masa sig upp i ottan 5 dagar i rad är inte riktigt min grej faktiskt. Jag är liksom inte van vid det... Jag tycker det är rätt gött att ha en kväll ibland. Jag skulle jobbat torsdag kväll, men Patrik behövde jobba på kvällen då så jag bytte bort den. Skönt att slippa fixa med barnvakt sådär mitt i veckan tycker jag.

Nu sitter jag uppe i badrummet och håller Simon sällskap när han sitter i badkaret. Sebastian och Patrik är nere och traglar med läsläxan. Sebastian tycker det är pest att läsa och vill helst inte alls. Jag är väldigt tacksam att Patrik sitter med honom för jag har så otroligt dåligt tålamod med sånt. Tyvärr : (

Nu har vi äntligen kommir på hur Sebastian vill ha sitt kalas. Dock inte var... Det skulle varit bra att ha det i en lokal. Men han vill INTE ha det på öppna förskolan!! Det är för "barnsligt" eller nåt...??!!
Han ska iallafall ha ett tema på kalaset, och ni kan ju gissa vilket?!! MICHAEL JACKSON = )
Så de som vill kan klä (ut) sig som M J eller om man inte vill så slipper man. Men det kommer att vara hans musik hela kvällen. Vi ska nog bjuda på någon form av mat också. Antingen tacos eller hamburgare....
Vi gör vad som helst (nästan), bara vi slipper att ha det på Lek o bus landet.

Nu ska jag förbereda alla kläder inför morgondagen.

Denna helgen gick snabbt, herregud...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0