Jobbat färdigt!!!

Vad jag längtat efter denna eftermiddagen!!! Och nu är den här...
Jag har jobbat färdigt min helg och det känns så otroligt skönt!!!
Jag fick jobba med en tjej som aldrig varit hos oss förut, för den ordinarie personalen var sjuk. Det är lite småjobbigt då man ska visa varenda grej och ha huvudansvaret för mediciner och ALLT. Sedan är det ju så att hur dementa de gamla på mitt jobb än är, så känner de igen oss ordinarie personal och "tyr sig" till oss om de vill ha hjälp med något. Men nu är jag ledig i två dagar och det ska bli såååå himla gött!!!!
Är väldigt sugen på att ta ledigt ons och tors för då blir jag ledig hela veckan : )
Men jag ska inte slösa på mina nyförvärvade semesterdagar. De ska ju räcka hela långa året.
Patrik jobbar i morgon, han börjar 05.30 och kan om allt flyter på gå hem runt 13.30. Senast.
Tisdag är vi lediga tillsammans och sedan jobbar jag ju som sagt ons, tors.
Vi har försökt tänka på att barnen ska få vara lediga i mellandagarna iallafall.
De har kommit in i "sova länge på morgonen för vi har lov" och det är såååå himla skönt. I morse sov de tydligen till 9!!!
De lägger sig inte så mycket senare än vanligt utan kommer i säng mellan 19.30-20-tiden precis som vanligt. (Sebastian kanske lägger sig runt 20.30) Men de behöver väl denna extra sömnen eller nåt?!! Och ingen är ju nöjdare än vi!!!

Nu ska jag fixa lite sen lunch. Om man äter frukost 10.30 blir det ju ingen lunch 12 direkt!? Våra mattider har blivit ordentligt rubbade nu när vi har varit lediga. Och Sebastian har tappat aptiten helt... Måste kanske gå till läkaren och kolla hans öra??? Hopplöst.

Nu är lilleman hungrig iallafall....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0