Chocken har lagt sig....

Det är väl bara att betala och se glad ut...
Men jag vidhåller att det är helt vansinne att både elbolagen och bensinbolagen tjänar så otroligt grova pengar. Sen att de inte idkar välgörenhet och måste ha vinstbringande företag förstår jag... Men just att de höjer till rekordnivåer när folk behöver deras produkter som mest det är SKAMLIGT!!!!!

Nåväl, idag är jag ledig eftersom jag jobbar helgen. Simon sitter och tittar på sin favoritfilm för tillfället :
 Små Einsteins. Han lever sig in och klappar och svarar på deras frågor : )
Vi ska hämta Sebastian och en klasskompis klockan 13.20 när skolan slutar. Denna veckan har varit mjukstartsvecka för Sebastian har inte haft några läxor och det är riktigt skönt...
Jag har ju gått upp till 90% nu och har därmed lite längre dagar. Vi kommer hem ca 30 min senare än förut på eftermiddagarna och det gör mycket.
I går när vi kom hem satte jag i gång och städa och tvätta lite, och när Patrik kom hem tog han över så jag kunde börja med maten. Det är skönt att slippa städa idag på min enda lediga dag denna veckan = )

Vi har förresten bokat om våran Thailandsresa. Vi åker den 6 december istället. När vi läste på lite så verkade det vara lite osäkert väder i början av november. Regnperioden har kanske inte riktigt gått över då. Och vi har ju inget emot om det skulle vara sol när vi är där liksom = )
Och dessutom blev resan helt plötsligt 1000 kr billigare! Kanske inte mycket i sammanhanget, men många bäckar små...
Om vi skulle åka den 15 december och därmed stanna över jul så skulle resan gå på 10 000 till!!!!
Nu kan man ju tycka att det är lite hysteriskt att boka nästan ett helt år innan man ska åka, men faktum är att många avgångar är slut redan...

Och nu till en helt annan sak... Våran snigel som vi döpt till Turbo för den var så snabb har försvunnit???
Jo, det är sant!!! Jag hittar den inte! Nu har jag inte vänt på alla stenar i akvariet men den är ju ändå ganska stor och får inte plats varsomhelst... Mysko värre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0