Vidrig natt...

Ska bara beklaga mig lite. Jag/vi har inte sovit många timmar inatt : (
Vi var uppe mellan 02-03 ca och innan dess, från 01 så sov Simon men INTE jag. Han vred och vände sig och hade svårt att få luft...
Och han vaknade för dagen 05.50. Jipppie!!! NOT. Gäsp snarare.

Allt är MITT fel....

Hur kan man vara så dum att man skriver att det är "tur" att det bara är öroninflammation??! NU är det såklart inte "bara" det längre. Jo, för Sebastian är det ju så.
Men för Simon är det INTE det.

Han har fått.... Ja, jag vet inte vad han fått men han kan inte andas. Han väser och kämpar för att få luft. När han hostar låter han som en skällande hund. Krupp alltså?!?? Eller nåt med luftrören iallafall. Detta är inte första gången...
Jag hade en liiiiten skvätt Bricanyl som gått ut för ett år sedan. Och nu har jag gett Ventoline som gått ut för typ 2 år sedan... Men det verkar hjälpa honom något iallafall.
Nu tycker ni säkert att jag är en slpppmorsa som inte åker in akut till sjukhuset. Men jag/vi tänkte faktiskt vänta till vårdcentralen öppnar. Jag ser ingen vits att sitta typ 8 timmar på akuten för att sedan få den medicinen jag kan få på VC. Vi åkte ett par gånger akut med Sebastian och det kändes ganska onödigt i slutänden.
SJÄLVKLART ska man ju åka om man känner sig osäker och känner att man inte riktigt har kontroll över situationen. Men jag anser att vi har det. Han är inte blå i ansiktet, SÅ svårt att andas har han inte! DÅ hade jag åkt, eller till och med ringt ambulans.
Han sitter och tittar på tv och pratar och har sig. OCH väser.... ; )

Sebastian däremot har sovit gott i natt. Men kom ner till oss nu. han vaknar alltid tidigt. Nästan.

Nu ska jag anmäla v a b till försäkringskassan och sedan sätta på kaffe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0