Söndag morgon.

Patrik och Sebastian har åkt i väg på handbollsträning och jag och Simon sitter här och tar det lite lugnt.
Jag börjar fundera på om det verkligen är handbollsskola eftersom det är sportlov...?!
Det visar sig om de kommer hem snart igen.

Igår lördag gjorde vi inget speciellt. Vi var ute och skottade ett tag. ( Patrik skottade ) och barnen lekte i all snö. Nu har det kommit ännu mera snö och det är riktigt, riktigt kallt -12. Så idag kan barnen och vi vuxna bara vara ute korta stunder. När de var ute igår så fick de vita fläckar på kinderna, och det är ju inte bra. Jag tog en massa kort i går när vi var ute, men jag kommer inte åt dom och min datatekniker är ju som sagt inte hemma : (
De ligger på en extern hårddisk och det är ju väldigt bra, men de verkar vara oåtkomliga även för mig just nu...

På eftermiddagen blev vi inbjudna till grannen på lördagsdrink! Mycket trevligt med såna spontan inbjudningar!!

Patrik fixade vår trasiga persienn som hängde på sniskan i vårat sovrum. Det är bland det fulaste som finns, trasiga persienner. Persienner för över huvud taget egentligen... Men ibland fyller de ju en bra funktion. Men nedrullade för jämnan, nej det är fult!

På kvällen lagade jag medelhavsgratäng och helstekt fläskfilé. Medelhavsgratäng är som en potatisgratäng med lök, paprika, fetaost och soltorkade tomater.
Receptet finns på recept.nu...
Jag hade gärna haft en smarrig sallad till, men vi hade inte ens en tomat eller gurka hemma. Så det fick bli utan.
Barnen smakade men tyckte INTE om det, vilket jag visste att de inte skulle göra eftersom de inte är mycket för kött och gratänger. De åt korvstroganoff och ris som jag gjort till dom. Jag VET att man kanske inte ska hålla på och göra speciell mat till barnen, men jag gör det. När jag VET att de inte kommer att äta det vi vill äta så får det bli så. Rätt eller fel... jag gör det iallafall. Och det "drabbar" ju oftast bara mig som får stå och göra dubbelt.
Nu låter det som om jag gör det jämt, men så är inte fallet. OFTAST äter vi samma mat allihop.
Jag har aldrig behövt äta sånt jag inte tycker om. Men man ska ALLTID smaka.

Idag har vi lite ärenden att uträtta.
Vi ska kolla på lite tapeter till Sebastians rum. Vi sätter igång med det efter Sebastians födelsedag tänkte vi.
Sedan ska jag, eller vi till IKEA och införskaffa tyg till våra köksstolar som behöver kläs om. Jag vet vilket tyg vi ska ha... Lättast om jag åker själv dit tror jag ; )
Inbjudningskort+frimärken ska också införskaffas. De måste iväg nu i veckan.
Sedan har vi lite att göra här hemma. Det ska bäddas rent och göras rent i akvariet...
Lite allmänt pyssel alltså.

Vi får se om vi åker och bowlar idag istället eftersom vi inte kom iväg på det igår...

Nu ska jag visa er lite fina vinterbilder som vår goda vän Michael Persson tagit...

Foto: Michael Persson


Foto: Michael Persson


Foto: Michael Persson

Han är som ni ser väldigt, väldigt duktig på att ta bra kort!!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Wow! Vilka fantastiska bilder!!

2010-02-22 @ 13:11:22
Postat av: Linda

Ja, han är helt suverän på att ta finfina bilder!!!

2010-02-22 @ 18:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0