Söndag ljuva söndag...

Av någon anledning så gillar jag söndagar... Även om det ligger lite jobbångest över den, så är det ändå en dag som känns skön och behaglig?!!

Igår hade vi inga planer alls och det funkar inte alls bra för mig har jag kommit på. Jag känner mig stressad (???)
och blir oerhört rastlös. Det känns som om hela dagen rullar på och jag hinner inget. Inte för jag vet vad det är jag ska hinna egentligen!?

Gårdagen rullade på utan större överraskningar. Vi var ute ganska mycket, det blev dock ingen promenad med hela familjen. Brorsan med familj på en fika på eftermiddagen.
Jag och Simon gick till affären, det var en liten promenad med halva familjen kan man ju säga... : )


Simon var väldigt trött på kvällen så han gick och lade sig redan klockan 19. Han protesterade inte alls trots att Sebastian fortfarande var nere...Annars kan det vara lite känsligt att lägga sig först. Men vi har börjat göra så att Simon lägger sig ca 19.30 och Sebastian får vara uppe till 20. Men det är lite små vita lögner för att Simon inte ska förstå att Sebastian får vara uppe längre. Det är tyvärr inte så enkelt att bara säga att han är äldre och därmed får vara uppe en halvtimme till.

Igår var det ju melodifestival... och jag vet inte vad jag ska säga. För det första blev jag sittande här själv. Det var inte så roligt. Patrik var och hjälpte sin syster och deras familj som fått något rejält stul med elen i huset sådär på lördags kvällen. Inte kul för någon. Att ringa jourelektriker skulle kosta ca 2500 så de skulle hanka sig fram till på måndag.
Jag var nog helt enkelt inte upplagd för melodifestivalen igår för jag tyckte den ena låten efter den andra var riktigt urkass. Och den låten jag ändå tyckte var ok åkte ur. Nja, ett jippo utan dess like. Så kände jag...

Idag har vi/jag lite planer iallafall.
Nu ska jag göra rent akvariet.
Sedan har jag tänkt baka bullar. Ska även göra en kålpudding idag.

Patrik är lite sugen på att åka skridskor med barnen...
Vi får se om barnen är lika sugna på det = )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0