Snön faller....

Och när ska det sluta???? Jag börjar faktiskt bli riktigt trött på snö o kyla nu. Fast hellre snö än grått och regn på tvären!

Inlägget igår var väl inte det mest upplyftande jag skrivit = )
Jag kände mig allmänt trött och grining och hade ingen inspiration alls. Konstigt det där med hur trött man blir efter att jobbat helg. Eller det är kanske inte så konstigt att man blir trött eftersom vi jobbar ganska långa pass, men jag känner mig inte så väldigt trött NÄR jag jobbar. Då kör man bara på liksom. Men efteråt är det värre.

Idag är jag och barnen lediga igen... Sportlov som det är så kanske man ska ge sig ut och utföra något sportigt??
Åka pulka kanske... Men det verkar som om barnen tröttnat på det. Vi ska bege oss ut om en timme tänkte jag och då får vi se vad vi hittar på. Kanske går till en lekplats eller två = )

I morse åt vi frukost tillsammans hela familjen. Patrik åkte till jobbet runt 8.30. Mysigt att äta frukost tillsammans när man gör det så sällan. Det blir ju bara på helgerna, och jobbar jag då helg så dröjer det länge innan vi äter tillsammans = )

I söndags var det ju alla hjärtans dag. Och det firade vi... Inte alls. Jag blir lite "trotsig" när man ska fira sånt på speciella dagar. Jag vill fira när JAG vill och när det passar, inte bara för att det är bestämmt så. Det samma känner jag för mors o fars-dag. Men det är ju inte så att jag bojkottar det, men vi firar det absolut inte heller.
Vi var på Ikea på min rast på söndagen. Patrik och barnen hämtade upp mig på jobbet och så åkte vi till Ikea. Inte för att köpa något, utan för att göra något tillsammans. Barnen lekte i Småland och sedan åt vi lunch... Vi köpte bara 4 krokar för 25 kr... Billigt besök!!!

Och idag är det fettisdagen ( stavas det så??). Så jag ska köpa semlor idag. Vi har inte ätit någon i år än för vi har sagt att vi ska spara oss till idag. Så idag äter vi årets första och ENDA semla!!!!
Absolut inget min kropp behöver, men man lever bara en gång ; )

I morgon är det dags för dagis och fritids för barnen igen. Patrik skulle varit ledig fredag så de (Sebatian) bara skulle behöva vara på fritids ons, tors. Men nu gick inte hans semester igenom så jag ringde till mitt jobb och begärde ledigt... Det brukar aldrig vara något problem så förhoppningsvis jobbar jag bara ons+tors denna veckan!
Det är ju inte så att Sebastian avskyr att vara på fritids, men vill det sig "illa" så har han inga klasskompisar där. Det vet man aldrig liksom.

Sebastian och Simon vill väldigt, väldigt gärna ha ett tv-spel som heter Mini Ninjas... Vi har bara ett demospel nu och de gillar det skarpt. Och nu har vi gjort en deal.
OM Simon sover i sin säng hela veckan så köper vi det på fredag eller lördag. Så igår kväll somnade han i sin säng och sov gott där hela natten, ända till klockan 7 = )
När han vaknade knackade han lite försiktigt i väggen, sötnosen.
Han har ju somnat och sovit i vår säng hela natten till och från hela sitt liv. Inget som vi har/har haft ont av direkt, Men det börjar ju bli dags att han sover i egen säng. Han sa först att han skulle sova i vår säng till han blev 12 år ; ) Hehehe....

Jaha ja... Om man skulle ta och göra något vettigt!??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0