Planlös lördag : )

Idag har vi inga som helst planer.
Och det känns otroligt skönt!!! Vi ska bara ta dagen som den kommer och njuta av ledigheten tillsammans.

Jag har "hotat" Patrik med att vi skulle ta en promenad tillsammmans hela familjen. Vi får se hur det blir med det.
Han gillar inte riktigt att gå på promenad... Det slutar väl med att jag och barnen går ut på gården en sväng, som vanligt. Eller så slutar det med att barnen går ut på gården och jag och Patrik är kvar inne = )
Det är ju också ett alternativ... Men jag tycker det är väldigt skönt att vara ute en stund och få friskt luft och "rensa" upp huvudet.

I går morse ringde jag till vårdcentralen runt 7.30. De ringde upp på avtalad tid runt klockan 8.
8.45 fick vi komma in till läkaren och klockan 9 var vi på väg hem igen! Inget krångel. Pang, pang, pang så var det klart. Vi fick utskrivet mera Bricanyl. För precis som vi trodde så var det ett kruppanfall Simon hade haft under natten.
Han är en aning förkyld också men absolut inte mycket.
I natt har vi sovit med vädringsfönstret lite öppet och elementet avstängt ( såklart ).
Det ska vara svalt i rummet för kruppbarn. Och faktum är att det är väldigt skönt att ha svalt i sovrummet!

Sebastian har inte alls ont i öronen längre... Tänk vad fantastiskt det är med medicin ( pencellin )!!!!! 
Så båda barnen är pigga och vi kör på som vanligt.

Jaha ja, om man skulle ta och lägga sig o läsa en stund... Eller kanske ta ett bad!!!?

Som sagt, vi tar dagen som den kommer = )

Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh, ett bad... ibland saknar jag badkar. Fast oftast inte :) Men när man är sugen, då hade man gärna haft ett...

Funderar på hur man kan klämma in både badkar o dusch i badrummet vid en framtida renovering. Dröjer dock innan det blir aktuellt.

Skönt att barnen är piggare!

2010-02-06 @ 19:04:05
URL: http://ninnana.blogg.se/
Postat av: Linda

Vi har både badkar och dusch!!! Badkaret under föntret på långsidan och sedan dusch mellan badkar o handfat. Faktiskt riktigt bra... Men det är väl också allt som är bra med vårat sunkiga badrum = )



Men jag tog inget bad idag. Det får jag nästan göra när barnen lagt sig. Annars får man inte vara ifred....

2010-02-06 @ 19:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0