Öroninflammation x 2 : (

Ja, då var det dags igen... Sebastian har dubbelsidig öroninflammation.
Han vaknade i morse och hade jätte, jätte ont. Jag hade hunnit till jobbet och satt i lugnan ro med en kopp kaffe när Patrik ringde och sa det.
Så det var bara att ringa Lunby sjukhus, öronmottagningen och boka en tid.
Patrik var hemma till 11 ca då gick jag hem och bytte av honom. 13.20 skulle vi vara vid läkaren.
Vid det laget hade Sebastian så ont att han inte riktigt visste var han skulle ta vägen : (((

DUM som jag var så missade jag att ge honom smärtstillande innan vi åkte! FATTAR inte vad jag tänkte på???
Det nya nu när barn har ont är att man ger BÅDE Alvedon och Ipren tillsammans. Full dos av båda.
När vi kom hem fick han den sortens "cocktail" och sitt pencellin. Efter en timme mådde han mycket bättre = )

I morgon ska jag vara hemma med Sebastian. Simon får också vara hemma då tänkte jag. Det har varit en tillräckligt lång vecka nu för honom. Inte så att han inte klarar av det, men han brukar vara ledig en dag i veckan och skulle ju egentligen inte varit det denna. Nu blev det så ändå.
 
Om det nu finns NÅGOT som är "bra" med öroninflammation så är det att det inte smittar! Så om han orkar så kan han ju leka med kompisar ändå. Även Simon kan vara med sina kompisar...
Det värsta som finns ( nåja, kanske inte det värsta men ändå ) är att vara "instängd" en ledig helg med sjuka barn. Man blir helt isolerad och frustrerad!!!
Om det nu stannar med denna öroninflammationen så är vi ju ändå "fria" om ni förstår vad jag menar!?

Ikväll ska Patrik jobba. De ska driftsätta något. Och jag antar att produktionen måste stå stilla när de gör det så han blir nog rejält sen. Kvällskiftet på tamro slutar 22.30 så det blir väl efter det som dom kommer igång med sitt?

Jag fick en sån dipp nu efter middagen. Jag menar att jag blev helt komatrött. Hoppas jag piggnar till snart för tallrikarna står fortfarande kvar på bordet i köket. Jag bara gick därifrån. Men snart måste jag ta itu med det. Jag gillar inte att det står tills efter barnen har lagt sig. När jag lagt dom vill jag bara slappa i soffan och glo på tv. Det är väldigt skönt att få egen tid på kvällen och då vill jag absolut inte stå och hålla på med disken!

Idag på eftermiddagen såg jag och Sebastian en kolsvart kanin här på vår baksida! Den var jättefin och supersöt!
Det måste ju varit en tamkanin från början? Vi har även haft vita kaniner här.

Ojne vojne... Nu ska jag väl ta och sparka igång dököttet och ta hand om disken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0