Är hemma med Simon...

Ja, vi blev hemma idag faktiskt. Han skulle nog kunna ha gått kanske, men han beklagade sig lite igår om halsen. Men jag tror kanske att den är lite öm efter hans kruppanfall. Han äter som vanligt och har ingen feber.
Men vi tar det säkra före det osäkra och håller honom hemma en dag extra.

Han har sovit gott och länge i natt. Han vaknade inte förren efter klockan 7, och det är sent för att vara honom.
Sebastian däremot, han vaknade straxt innan 05.30!!! Hysteriskt tidigt!?? Men han gick in och lade sig en stund till, men somnade aldrig om. Så vid 6.45 tyckter han det fick vara nog och jagade upp Patrik ( som ändå skulle upp  iofs ). Jag fattar inte varför han är så morgonpigg??? Jobbigt. Jag är i och för sig också relativt morgonpigg, men inte riktigt extremt...
Sebastian är i skolan idag iallafall. Men vi har informerat hans lärare om hans hörsel är något nedsatt. Så hon inte tror att han inte lyssnar. För det gör han nog ( får vi hoppas ). Men han hör inte vissa ljud just nu.

I helgen har vi bara slappat och tagit det extremt lugnt. För lugnt om ni frågar mig.

Igår hade jag ju ändå endel planer... Jag gjorde rent akvariet och rensade bort ca hälften av växterna! De började ta överhanden så det såg ut som en djungel. Så nu är det ljust och fint igen...
Sedan lagade jag kålpudding. Jag tycker det är supergott!! Och det var lätt också. Jag har aldrig gjort det förut, för det är bara jag i hela familjen som tycker om det : (
Patrik åt högst motvilligt, och barnen smakade men precis som jag anade så ville de inte ha. Jag hade stekt varsinn hamburgare till dom. Men de får alltid smaka iallafall. Annars vet man ju faktiskt inte.

På förmiddagen ringde våra underbara vänner från Orust och frågade om vi skulle vara hemma!?
Hurra!!! JAAAAAA.... Vi är hemma och gör ingenting!!!! KOM HIIIIT!!!!!
Så de kom och tog en fika med oss på eftermiddagen. Härligt med ett litet "avbrott"! Precis som när brorsan med familj kom på lördagen... Mycket mysigt med sällskap utifrån liksom : )
Låter nästan som om vi har svårt att umgås bara vi i familjen, men så är det inte, såklart. Men ibland känns det skönt med fler människor runt omkring en. Likaväl som det kan vara otroligt skönt att bara vara vi fyra ibland = )

Jag måste ta mig till en affär. Och denna gången tror jag att vi tar oss till en något större och inte den lilla dyra här hemma...
Maxi blir nog bra!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0