Tiden går...

Jag ljuger inte om jag satt mig ca 6 gånger och tänkt knåpa ihop något här, men det har alltid kommit något annat mellan liksom.
Och nu när jag väl kommit så här långt är det helt tomt i huvudet?!

Men nu är det söndag i gen och Patrik och Sebastian är i väg på hockeyträning.
Sebastian blev magsjuk i torsdagsmorse stackarn = ( Han har inte riktigt fått ordentlig matlust än så han är lite blek och svag. Vi får hoppas att han snart blir sitt vanliga jag igen.

Vi har satt upp ett fågelbord på baksidan och ÄNTLIGEN har fåglarna hittat dit! KUL!!! Jag har tagit kort på det men kameran strejkar vid överförandet???
Ser att det har snöat igen lite så jag får nog ut och "skotta" bort lite för de små liven sedan ; )

Igår var vi hemma hela dagen och tog det lugnt. Nej, nu ljuger jag lite. Jag var iväg en sväng mitt på dagen. Jag skulle till bolaget och handla lite glögg och min granne hängde på så det blev en trevlig sväng till Backaplan.
Jag hann iallafall koka ihop lite knäck som blev ok. Men kolan jag gjorde blev totalt misslyckad!!? Den ville inte stelna. Skit. Jag tycker inte att det är jättekul att göra sånt men det är ju ganska gott att ha sedan vid jul. Får se om jag gör om kolan.

Idag vet jag inte vad som står på schemat, men jag är riktigt sugen på att hitta handtag till våran handfats-kommod. Det är lättare sagt än gjort.
Vi åker nog i väg en sväng och rastar oss själva i julhandelsdjungeln = )

Kommentarer
Postat av: Jenny

Här kommer ett recept på pepparkakskola som man slänger ihop på några minuter i mikron. Jag gör den varje år och brukar faktiskt hoppa över knäcken...



http://www.recept.nu/1.125922/mia_ohrn/efterratter_godis/pepparkakskola

2010-12-19 @ 15:35:25
Postat av: Caroline

Hmm, tyckte du sa att du hade köpt handtag på IKEA? Våra är på plats nu, underbart att kunna öppna lådorna som man ska ;)

2010-12-19 @ 16:51:37
Postat av: Linda

Ja, jag har köpt handtag på Ikea till och med två gånger, men de blev inge bra...

De "skär" sig med resten av inredningen som ju går i krom. Trodde inte det skulle kännas av så mycket som det gjorde. Vi måste hitta LÅNGA handtag i krom. Och dt är som sagt lättare sagt än gjort!

Pepparkakskola!? Lät spännande, och det ska jag nog testa någon gång...

Men jag gillar den där vanliga kolan så pass mycket att jag nog ska ge den en chans till = )

2010-12-19 @ 22:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0