Nu är det jul igen...

Ja, tänk det blir ju jul fast vi inte "sanerat" huset inför jul.
Det är något jag inte riktigt kan förstå?! VARFÖR ska man städa så hysteriskt bara för att det är jul???
Det måste vara något som är kvar från gamla tider...
Min kära mamma höll på som en galning varje år innan jul. Hon ville att ALLT skulle vara kliniskt rent.
Kanske därför jag blivit så "anti" inför denna städmani som drabbar folk nu runt jul.
Det finns ju 11 månader till att städa på?!

Vi städade huset relativt grundligt efter vi hade renoverat badrummet. Så pass bra att det räcker som "julstädning". Dammsugaren och dammvippan har ju såklart varit framme även i detta huset de senaste dagarna, men inte jättemycket mer grundligt än annars.

På tal om badrum så hittade vi två saker till badummet när vi var på Hornbach i söndags.
Vi ville ju "känna efter" vad vi ville ha för toapapperhållare och badhandukshängre så det var inget vi köpt innan.

Dessa sugpropparna hade vi innan. Funkade bra, men det var bara en "sålängegrej".





Hmm, ser ju inte mycket ut för världen när det inte är några handdukar på, men det finns alltså plats för två handdukar där. Mer behövs inte för oss. Men jag tror jag lägger upp en mer rättvis bild av hållaren senare. Då med handdukar på =)



Och så denna lite roliga hållaren för dassrullen... Båda dessa sakerna är såna "noll hål i väggen" grejer! Toppen att slippa borra hål i alla skikt....



Denna orkidén verkar trivas finfint inne på badrummet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0