Helg...

Fast idag är det ju redan söndag. Helgerna går så fruktansvärt fort = ( Ja, det gör veckorna också förresten!
I morgon är det lucia och julen närmar sig med stormsteg. Jag hinner inte med. Alls.

Denna söndagen ska jag ägna åt att pynta. Granen ska också in idag, fast det gör killarna! Det har blivit en tradition att Patrik och småkillarna gör det. Vi har plastgran, fast i år har vi köpt en silvergran faktiskt. Ska bli mysigt att få lite julgransdoft också!
Vi vill gärna bygga upp någon form av julstämning och därför brukar vi alltid pynta runt lucia. Efter jul vill vi gärna ha bort allt pynt så fort det bara går... INNAN jul är det mysigt att ha tomtar och pynt framme. EFTER jul är det pest om ni frågar mig!

Det här med julstädning är jag inte något fan av. Jag kan inte för mitt liv fatta varför man ska flänga runt och stressa med städning den månaden på året man ändå har som mest att greja med. Såsom mat och klapphandel tex.
Nej, jag städar en "vanlig" städning och pyntar oftast samtidigt. Ibland har jag pyntat först och sedan städat.
Det blir jul ändå, trots lite damm här o var...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0