Ännu en ledig dag!

Och det är väldigt skönt = ) Simon är hemma med mig idag och Sebastian kommer hem direkt efter skolan som slutar kl 13.20. Så i eftermiddag är vi hemma och myser alla tre... Patrik åkte till Stockholm i morse men kommer hem sen i kväll.

Igår var jag på utvecklingasamtal för Sebastian och det gick strålande! Jag hade faktiskt inte väntat mig något annat. Han är jätteduktig och väldigt omtyckt i skolan och det känns underbart! Sen är han lite disträ och "flummig" då och då men det är så han är bara... Han tycker mycket om sin skola, klasskompisar och fröken = )
Lillekärrskolan är toppen tycker vi!

Inatt vaknade jag och hade värdens magknip??? Hur ofta har man det som vuxen? Mysko... Blev riktigt rädd där ett tag då jag tyckte att det blev värre o värre. Men det gav ändå med sig tillslut. Jag har dock känt av det lite nu på morgonen. Undrar vad det kan vara...?

Nu har det kommit en massa snö, men det verkar vara tö ute nu? Typiskt. Jag avskyr när det slaskar. De säger dock att det ska bli kallt igen så det är väl bara att hoppas!

Igår runt 17 så SVICHADE det en taxibil förbi utanför köksfönstret!!!!!!!!!!!!!
Det var helt jävla sanslöst vad fort han körde! Mitt inne i området med vinterväglag! Han hade inte haft en chans att stanna. Barnen var ute. Jag blev helt iskall då de var på framsidan precis innan idioten körde där.
Jag sprang ut men hann såklart inte ikapp honom. OM jag hade kommit ikapp så vet jag ärligt talat inte vad jag hade sagt eller gjort med honom.
När Partik kom hem ringde han till taxibolaget för att försöka få tag i föraren som varit här, men de hade ingen logg på att någon av deras bilar kört här i Kärra.
Vi ska ringa chefen på Taxi kurir. Patrik ringde även vår ordförande i samfälligheten för att fråga hur det går med någon form av stopp in i området. Men fick då till svar att de satsat på farthinder. Det hjälper ju inte nu på vintern då de inte kan ligga framme pga snöröjning!???
Och det verkar inte som om de hjälper någongång eftersom endel hoppar över dessa och sedan gasar på igen???

Frågan är nu inte OM det kommer att hända något. Utan NÄR.

Ska då pensionärer få sätta stopp för hinder in här? Jag FATTAR det inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0