Sjuk son...

Hej och hå vad tiden går...

Nu har jag klarat av att ta mig till Handledarutbildningen på andra sidan stan i två dagar = )
Det gick jättebra!! ( Såklart)
Första dagen tog jag bilen för jag skulle handla efteråt. Men när jag satt där i bilköerna och såg bussarna svicsha förbi insåg jag att det är mycket, mycket bättre att åka kollektivt när man ska ta sig till andra sidan stan.
Så igår åkte jag buss och spårvagn. Jag åkte hemifrån 8.08 och var framme 8.45!!! Oj,oj sååå smidigt!!!
Jag ska på fortsättningskurs den 28/4 och 5 o 12 maj och då får det bli kollektivt.

I går morse började Sebastian låta rejält förkyld och sa att han hade lite ont i halsen och huvudet. Men när han väl kom upp och igång så var han rätt ok. Han gick iväg till skolan och vi sa att han fick ringa oss om det blev värre. Han klarade dock hela dagen. Men igår kväll var han otroligt trött och ville bara vila. Sent igår kväll kom han ner till oss och hade då även fått feber. Stackars barn...
Nu är han ännu mera förkyld och har säkert ännu mera lock för öronen för han hör såååå fruktansvärt illa. Det är som att prata med en gammal människa ; )
Så idag är jag hemma med honom. Skulle ha jobbat kvällen. Simon får gå till dagis en sväng så Sebastian får lite lugn och ro. Lämnar Simon 10.30, men han behöver kanske inte gå kvar till 17.

Tidigt i morgonbitti åker Patrik till Stockholm (och jobbar). Han skulle ha flugit men nu får det bli tåg istället pga askan. Han kommer tyvärr inte hem förren på tisdag = (((
Inge roligt alls. Så nu blir det en intensiv helg med småkillarna. Lite jobbigt att Sebastian är sjuk, man blir ju lätt "isolerad" då, eftersom ingen vill träffa oss. Förhoppningsvis blir han bättre snabbt och så hoppas vi att Simon håller sig frisk!!!! Vi har fått tid för operation (rör i öronen) den 7 maj så DÅ MÅSTE han vara frisk!!!!!! Och det är han ju säkert. Det är ju två veckor dit. Så hellre sjuk nu än då = )

Måste tyvärr uträtta lite ärenden idag. Får se om Seb vill hänga på eller stanna hemma. Han börjar bli stor nu och han tycker det är ok att vara ensam en stund. Han brukar kolla på film eller spela tv-spel under tiden jag är borta.

Nu ska jag greja i ordning lite. Det är en rövarkula här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0