Nej men hej!!!

Nu får det bli ett litet inlägg här....

Idag jobbar jag kvällen så jag och Simon sitter och tar det allmänt lugnt. Har ca 1,5 liter = ) kaffe brevid mig och lilleman sitter och kollar på morgonbarnprogram. Just för tillfället är det Cartoon Network med all skit till barnprogram som han sitter och kollar på. Jag orkar inte ta fajten med att byta. Han hinner inte se sådär jättelänge till så det hinner nog inte uppstå någon större "skada"...

Eftersom jag jobbat helgen har jag varit ledig både måndag och tisdag. Mycket härligt... I måndags var Simon ledig tillsammans med mig och vi hämtade Sebastian klockan 14. På eftermiddagen var vi ute på baksidan i det underbara vårvädret!!! På kvällen grillade vi och vi ÅT ute till och med. JAG ÄLSKAR VÅREN!!!!

I går fick Simon gå till dagis, första dagen på väldigt länge. Han var ju ledig hela förra veckan när det var påsklov.
Men det var inga som helst problem att lämna honom. Han gillar sitt dagis = )

Nu när solen skiner och värmer på dagarna så har vi stängt av värmen här hemma. Det är tyvärr fortfarande kallt på kvällar och nätter så vi behöver sätta på värmen varje kväll.... Men med tanke på elpriset så får den nog snart vara av på heltid. Vi får hellre klä på oss lite extra på kvällarna och på morgonen.

Jag rensade min garderob igår.
Det var riktigt gott att få ordning. Jag har dessutom organiserat sommar och vinter kläder var för sig. Det kanske alla gör, men jag har inte gjort det förut... Det har hängt/legat huller om buller.
Jag hann även med att tvätta och hänga undan alla vinterjackor. Och vad plats det blev i hallen! Riktigt överskådligt. Det är ju mycket möjligt att det kommer någon dag till som man behöver vinterjacka (ve o fasa), men de hänger ganka tillgängligt än så länge.

Nej, nu måste jag stoppa Cartoon tittandet....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0