Härlig helg...

Denna långhelg har varit underbar = ) Vi har verkligen behövt den så att säga. Det var länge sedan vi var lediga tillsammans utan en massa saker inplanerade.

I fredags, långfredagen var vi hos Patriks föräldrar på påskmiddag/födelsedagsmiddag. Patriks pappa fyllde år den 1/4. Det var trevligt och gott med påskmat. Men det är också all påskmat vi ätit denna påsken. Jag är inte jätteförtjust i påsk, midsommar, julmat. Det är ju samma året runt så att säga. Förutom att det kanske är lite mera ägg nu på påsk. Eller det är inte så att jag inte tycker om det egentligen, utan mera att jag inte vill äta samma mat flera dagar i rad. (Jag äter ju inte rester heller om jag får välja...)

I går lördag hade vi en utedag... Jag och Simon tvättade "min" bil på utsidan och Patrik grejade insidan på sin bil. Sedan var vi ute på baksidan nästan hela eftermiddagen. Vi avnjöt fika på altanen i gassande sol!! UNDERBART = )
Barnen lekte med grannbarnen och vi fick en försmak av sommaren... Vad vi längtat!!! Vi grillade på kvällen och gick därefter upp till påskbrasan, vi slog följe med lite grannar o grannbarn. Väl där "hittade" vi lite flera grannar och bekanta. Det var mysigt att se lite påskbrasa, men också jobbigt att hålla koll på barnen. Vi ville absolut INTE att de skulle gå för nära. Vissa barn var ju nästan uppe på elden liksom?!?!
Vi stannade inte jättelänge vid brasan utan gick efter någon timme. Barnen ville ha lite "mys" innan de lade sig så de kom nog inte i säng förren 21.30. 

Idag har vi varit i stan! Vi tog bussen inklockan 11.20. (bara det är ett äventyr för barnen). Vårat mål var bio klockan 14.15. Vi började med lunch... Vi hade tänkte någon trevlig restaurang, men det blev Mc Donalds. Faktum var att det mesta/flesta affärerna o dyl var stängt inne i stan. Så vi tog första bästa som vi vet att barnen garanterat äter. De var på retstickehumör båda två, så det var INTE läge att sätta sig på någon "finare" restaurang och därmed behöva vänta på mat osv....

Vi såg denna filmen:  Draktränaren, dock inte i 3 D. Jag kan inte se en hel film i 3 D... Jag blir illamående då?!??
Den var jättebra! Mycket, mycket sevärd... Våra barn gillar ju iof drakar och såna saker, men jag tror ändå att den kan vara trevlig o spännande att se för barn...

I morgon jobbar jag, tyvärr = (
Men det är ändå ok. Jag jobbar 7-15 och det är storhelg, så då ger det ju liiite extra. Sedan är jag ledig tis, ons och tors för att sedan gå på fredag klockan 12 och jobba helg = ((((((
Har lagt mitt schema så för det är påsklov. Så Sebastian är ledig hela veckan. På fredag får han antingen hänga med mig till jobbet och stanna en stund på eftermiddagen eller så kör jag honom till Patriks jobb när jag börjar. Känner jag honom rätt så väljer han att åka till Patriks jobb. På mitt kan ALLT hända! Både roliga och mindre (för honom) roliga saker ; )
Simon är också ledig hela veckan, dock inte fredag då han får gå på dagis 10.30-17....

Nu ska jag slappa lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0