Varför varför varför denna trötthet????

Trötthet är ett begrepp som är svårt att definiera, eftersom alla människor har sin egen uppfattning om vad det är att vara trött. Alla är trötta då och då, vilket vanligtvis beror på sömnbrist. ( Från netdoktor)


Precis så här känner jag mig : (

Som ni förstår så har jag drabbats av världens trötthet. Allrahelst på eftermiddagarna. Helt sanslöst förlamande trötthet kommer över mig. Idag satt jag och körde bil när jag kände hur jag bara domnade bort liksom!!???
Nu ska jag inte klaga alltför mycket då det finns dom som inte får sova på nätterna pga allehanda orsaker... (Jag sover gott på nätterna, men jag får aldrig riktigt sova ut. Tror inte det handlar om sömnbrist.)
Tänker närmast på min kära svägerka som vi förövrigt besökte idag, som har fått en liten son, Abbe som jag stolt visat här på bloggen!!!( Min brors barn också givetvis, men han var på jobbet) Abbe har inte riktigt har lärt sig att man ska SOVA gott mestadels av natten om man säger så...

Vi har också haft en sömnmarodör (Simon) som jag skrivit om tidigare, men han är INTE orsaken till min ganska plötsliga trötthet.
Jag funderar om det är hösttrötthet, att jag börjar bli gammal, vitaminbrist eller något annat...? Jag har aldrig kännt av någon hösttrötthet förut utan tvärtom gillar jag hösten skarpt. Men här och nu vill jag bara säga att OM någon skulle stöta på mig ute och jag typ inte hälsar eller verkar sur så handlar det bara om min trötthet o inget annat. Enligt min kära man så är jag inte jätterolig i humöret nu : ( Och jag känner ju det själv också.
Nog pratat om trötthet.

Idag har jag hämtat ut ett paket med saker (kläder till Simon) jag köpt billigt på Tradera. Och det var toppensaker!!! Jag känner mig nöjd med köpet. Det var ett par överdragsbyxor, perfekt nu i höst! Och en höst el vårjacka. Jag har inte varit inne på Tradera förut men nu är jag fast...


Kommentarer
Postat av: Caroline

Ja, tradera är kanon!

Hoppas du känner dig piggare snart. :)

2009-09-30 @ 22:46:05
URL: http://ninnana.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag råkar känna till världens absolut bästa kur mot trötthet. Jag körde den 2 veckor varje höst och vår innan jag blev glutenintolerant och den funkar perfekt varje gång! Finns att köpa i hälsokost (tror att både ICA och COOP börjat sälja den nu förresten...) Bluthsaft :-) En matsked om dagen så blir du snart pigg igen. Inte speciellt dyrt heller.

2009-10-01 @ 07:34:16
Postat av: Linda

Ok... Blutsaft har jag hört talas om faktiskt... ALLT är värt att prova. Detta är ohållbart.

2009-10-01 @ 08:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0