Såhär kan det vara:

Middag i Konradssonska huset en vanlig tisdag: en liten kille 3,5 år blir mer eller mindre hysterisk för han vill inte ha korv till sina stuvade makaroner. Jag plockar bort den färdigskurna korven som ligger blandade i makaronerna.
Då börjar nästa hysteriska anfall som nu gäller ärtor och majs som INTE ligger på hans tallrik! Jag strör över lite ärtor o majs på hans tallrik och HÖR OCH HÄPNA!!! Nu börjar det tredje anfallet av hysteri...
Det var ju varma grönsaker... Han brände sig på dom.
Och nu ångrade han sig och vill inte ha dom !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så jag plockar bort grönsakerna, men får inte väck allt eftersom endel ärtor gömmer sig innuti makaronerna... Fortsatt hysteri och nu börjar även modern=jag bli lätt hysterisk. Och nu är den lilla killen så arg o ledsen att han inte kan äta för han hulkar. Han lyckas dock hulka fram att han vill minsann ha korv till sina makaroner!!!!! Jisses amalia, ge mig styrka!!!!

Nu ska jag tillägga att den lilla killen allt som oftast ska skapa lite kaos innan han kan äta sin mat. Inte så att han vägrar att äta utan mer att han måste beklaga sig "lite" innan han kan sätta igång!?
När hysterin lagt sig åt han upp ALLt på tallriken, såsom han ändå trots allt gör nästan varje gång!!!

Inte undra på att man är lite småtrött på kvällarna ; )

Den stora killen som för övrigt var matvägrare när han var liten kille, åt med god aptit under hela cirkusen så han var klar när vi ( jag o lillkillen) väl satte igång att äta.

I morgon ska jag ut o äta med mina kära kollegor UTAN barn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HURRA HURRA!!!! Tjoho!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahahaha det låter nästan som en middag i det Sundinska residenset!!! Underbart!

2009-09-02 @ 09:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0