090909, coolt datum!

 Idag är jag ledig inför jobbarhelgen som står för dörren. Både idag och i morgon faktiskt.
Idag är Simon ledig med mig och vi ska hämta Sebastian klockan 13.20 då skolan slutar.
Men nu börjar Simon tycka att det är riktigt trist att vara hemma med mig. Han började tjata klockan 9 om att han ville leka med en kompis! Han rabblade upp alla kompisar här hemma på gården, men det är ingen hemma eftersom alla är på dagis/skola...
Jag ska jobba 80% året ut, sen går jag nog upp lite i tid. Då fyller ju Simon 4 år efter några veckor också, stora killen!!! Men jag har bestämt att jag mjukstartar med 90% ett tag, och kanske går upp till 100% efter sommaren. Eller inte,  vi får se hur det känns : )

Idag har vi inga planer alls utan vi tar dagen som den kommer... Det är underbart!
Jag har dock dragit ur alla sängkläder ur sängarna, så tvättmaskinen ska få bekänna färg! Jag trodde det skulle vara fint väder med sol idag, men det är ganska mulet o regnet hänger i luften. Men det kanske klarnar upp sen.

Jag ska även ta en sväng upp till Patriks föräldrars hus o kolla läget... De kommer hem från Gotland i kväll där de varit sen den 3 aug! Så vi har varit husvakt i en månad lite drygt.

I morgon ska jag o en kompis ut i skogen och plocka svamp. Förhoppningsvis hittar vi svamp och inte bara en massa grodor, spindlar och sniglar! Jag har fått ett tips på en skog som garanterat innehåller kantareller. Tipsaren har plockat mängder av svamp där den sista tiden och har hon inte tömt hela skogen så ska det nog ordna sig : )



Så nu hoppas vi på god svampplockarlycka inför morgondagen!
OCH att vi inte går vilse, vilket både hon och jag är ganska rädda för! Hon har införskaffat illgula reflexvästar...


Kommentarer
Postat av: ida M

Jag är himla ledsen för att vi inte hinner vara med er! :( Men jag ska boka in en helg då du är ledig då jag pallrar mig till götet och är med er! <3 Längtar redan.. Kramar till er. Pussa Simon och Sebastian från mig.

2009-09-09 @ 17:10:33
Postat av: Linda

Ha ha ha! Men nu hinner vi ju ses litegrann iaf!!!

2009-09-09 @ 21:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0