Kommer inte igång...

Jag sitter här i min ensamhet och NJUTER!!! He he he... Ja, idag är det en sån där lyxdag.

Igår blev det full rulle hela dagen trots att vi var lediga. På fm hann jag inget annat än att bara hänga tvätt o greja till mig själv innan simskolan. Simon ville ha lunch innan men det hanns inte med så han fick ett äpple i handen på väg dit! Efter simskolan blev det också lite stressigt för då skulle vi äta lunch och packa fika till skogen på ca 30 min innan vi skulle hämta Sebastian i skolan. När jag väl hämtat Seb (lite försenad) så satte vi färden mot vårt tänka svampskogsmål. När jag nästan var framme där ringde min telefon... Det var min kära granne som stod hemma och kom inte iväg för hennes man hade råkat ta med sig bilnycklarna när han gick till jobbet på morgonen...Så vi vände och körde hem igen. Det blev en eftermiddag här hemma i skogen i Kärra som INTE innehåller svamp!!! Men det spelar inte så stor roll. Vi hade en mysig eftermiddag och fikade på ett utkiksberg! Barnen sprang omkring i skogen och vi vuxna fick lite motion i backarna!

Idag tänkte jag städa huset och gå upp på vinden och förhoppningsvis hitta massa kläder till Simon. Helst höstjackor då... Eller åtminstone en iallafall!
Helt otippat blev jag och Patrik med vinterjacka igår! Vi är/var i stort behov av det men har inte kommit till skott riktigt med vinterkläder än som ni kanske förstår : )Men nu kan vi släppa dom tankarna och koncentrera oss fullt ut på barnens höst o vinterkläder istället! Nu vet vi var vi ska kolla på jacka till Seb... Det blir nog Stadium eller Intersport. De har riktigt snygga och BRA jackor där.
Ev. behöver Simon frächa vinterkläder också (vindens kläder kanske har gjort sitt på den fronten). Och de har ju även overaller på sportaffärerna. Fast vi har inte bestämt om han ska ha overall eller tvådelat än. Overall är ju väldigt praktiskt men isåfall är det nog sista året han har det... Jag kan inte hjälpa det men jag tycker att det ser lite småroligt ut när 6-7 åringar har overall. Jättebebisar är min tanke. Kanske fånigt men så tycker JAG.

Sen är det ju det här med skor... Dyrt är vad det är. Sebastian har haft ECCO skor två år i rad och inte varit kall eller våt igenom  en enda gång. Och det är ju inte direkt bara snö-vinter här i Göteborg utan mer regn-vinter. Så då passar ett par vattentäta vinterskor skor alldeles utmärkt! Till Simon har jag hittat dessa:


Verkar vara bra. Den här overallen har jag spanat in:


Den är väldigt fin tycker jag men jag undrar hur länge knäna är ljusgröna : )???

Min envisa förkylning verkar inte vilja släppa. Känner mig tät och har konstant huvudvärk. Så min "hemmajobbar"- dag tar nog dubbelt så lång tid som jag hade tänkt att den skulle...

Nu ska jag försöka komma igång iallafall.

Kommentarer
Postat av: David

Snygg overall! Gör ju inget när knäna blir smutsiga sedan heller eftersom det redan är mycket brunt på den i övrigt :P

2009-09-15 @ 11:21:17
URL: http://ninnana.blogg.se/
Postat av: Jenny

Förkylning, tät och konstant huvudvärk... Det låter som bihåleinflammation tycker jag. Kanska ska kolla det?

2009-09-15 @ 11:23:11
Postat av: Linda

DEt blir ingen overall eller skor heller för den delen. Nu har jag varit på vinden och jag hittade ett par Kavat vinterstövlar, knappt använda OCH ett par ECCO vineterstövlar som ser nya ut!!!! OCH 2 par fodrade gummistövlar.ALLA i Simons storlek!!!! HURRA HURRA!!!!Dessutom hittade jag en overall och ett två delat vinterset OCH 2 höstjackor!!!! TOPPENBRA jag är såååå nöjd.

Och som inte det var allt så hittade jag HUR MYCKET "vanliga" kläder till Simon som helst. Har nästan bytt hela hans garderob!!!! Ohh, jag är sååå GLAD!!!!

2009-09-15 @ 12:11:27
Postat av: Linda igen...

Jenny! Glömde nästan dig nu när jag blev så lyrisk över alla kläder... Jag tror inte det är bihålorna. Patrik har det varje gång han är förkyld och jag tycker inte att det känns så som han brukar säga att det känns.

Jag är nog bara allergisk mot allt damm här hemma : )

Men NU ska jag trolla bort dammet!!!

2009-09-15 @ 12:14:27
Postat av: David

Varför kan inte fler kvinnor "fynda" i sina garderober...

2009-09-15 @ 17:45:47
URL: http://ninnana.blogg.se/
Postat av: L

Hihihihi ;)

2009-09-15 @ 21:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0