Helgen avklarad...

Ja, nu har jag alltså jobbat färdigt min helg. Det var ganska jobbigt och lite småstökigt faktiskt. Men det var nog bara för att jag inte var på topp. Jag är lite småförkyld och har dragits med huvudvärk hela helgen. Så på söndag eftermiddag kände jag att jag var gråtfärdig av trötthet! Man brukar ju alltid känna sig lite yr och vimsig, men nu var det värre än någonsin.

Ida (min syster) och hennes kille Christer har varit här en snabbis över helgen! Tyvärr hann vi inte ses så mycket... Dels hade de mycket på sitt schema och sen har ju jag varit på jobbet som sagt. Men det går fler tåg, och nästa gång hoppas jag att vi hinner umgås lite mera!

Nu är jag alltså ledig i dag och i morgon. Idag har vi simskola och svampplockning på schemat! Simon ska simma klockan 11.40-12.20. Efter det får vi nog gå till biblioteket och vänta på att klockan ska bli 13.20 då vi ska hämta Sebastian. Sen åker vi ut i skogen och plockar ( letar efter ) svamp tillsammans med grannen och hennes två barn! Det är ju upplagt för en riktig toppendag!
 Egentligen "behöver" vi ingen mera svamp men det är ju alltid roligt o mysigt att vara i skogen... Patrik och barnen var ute och plockade lite i lördags också så nu har vi massor av svamp. Faktum är att vi har hela huset fullt nästan. Det ligger på tork både här o där... Men det krymper ju ihop en hel del så i slutänden blir det ju inte så mycket. Kul att ge bort torkad svamp i en fin burk också : )

I går var Patrik och barnen vid Patriks storebror som fyller år idag... De bor i Fjärås och vi ses alltför sällan : (
Eftersom jag jobbade kunde jag inte hänga med. Men Patriks föräldrar som nu kommit hem från Gotland var med.
I morgon ska jag ha en städdag här hemma tänkte jag. Det var ett tag sedan jag gick igenom huset ordentligt. Skulle även behöva putsa fönster, får se vad jag hinner/orkar med...

Sedan har vi ett dilemma... Sebastian behöver en jacka. Men jag hittar ingen som jag tycker är fin till ett vettigt pris!? Nu har jag inte letat supermycket, men när jag har kollat lite snabbt så tycker jag antingen att de är för dyra eller för tråkiga. Jag har inte lust att lägga 800 kr på en höst jacka som han använder 2 månader. Alternativet är att man köper en skaljacka som han även kan ha i vinter tillsammans med en fleece. DÅ kan jag tänka mig att lägga så mycket pengar på en jacka. Nåja, jag ska kolla runt lite till...
Till Simon har vi nog jackor på vinden om jag inte minns fel!!! Perfekt att bara plocka ner när det behövs påfyllnad av kläder. På så sätt är det smidigt att ha 2 killar som dessutom är födda samma årstid!
Men jag köper ändå rätt mycket nytt till Simon. Mest för att det är kul och för att han ÄLSKAR jeans, och Sebastian brydde sig inte så mycket och hade därför mycket mysbyxor som var mjukt under tex overallen.

Oj, vad klockan går! Dags att fixa till sig för dagen... Och packa simväskan och fika till skogen : )

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad mysigt det låter att packa fika till skogen. (ja, jag tycker faktiskt att det låter mysigt fast jag själv inte gillar skog...) Hoppas ni hittar mycket svamp också :-)

2009-09-14 @ 10:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0