Tiden går....

Och fort dessutom!!!!

Idag har jag varit hos Abbe igen! Hurra hurra!!!  Jag var ute och gick med honom i vagnen så hans fina mamma kunde ta igen sig lite. Jag gick o njöt av att vara pigg ( ??? ) och gå med en 6 veckors bebis i vagn. Det har jag aldrig upplevt förut : )
Så jag hann tänka endel när jag gick omkring där vid vattnet i det sköna höstvädret. På hur det var att få barn nr 2 och hur jobbigt det var att ALDRIG få sova!!! Så jag vet vad de genomgår fast ändå inte eftersom alla barn är olika på sitt sätt och för att man glömmer ju så fort hur det var (tack o lov!!!) Simon var ganska hopplös när det gällde sömnen både dag o natt... Men NU är det ju inga som helst problem liksom!!!
Simon och jag satt och hade ett härligt samtal om allt möjligt vid middagsbordet i kväll. Nyss var han ju en liten skrikig bebis som ALDRIG sov!?? Så tiden går verkligen superfort!!!!! På gott och ont...

Sebastian har följt med en klasskompis hem direkt fån skolan idag och Patrik passade på att jobba över. Simon fick välja middagsmat och det blev potatismos, fiskpinnar och lite broccoli till det. Han åt som en häst : )

Jag har ju precis upptäckt Tradera som vissa vet. Auktion på ALLT möjligt där man lägger bud på det man vill ha och sätter in pengar på säljarens konto och sedan får man varorna hemskickade. Jag har redan hunnit köpa en del saker och jag har varit supernöjd med det jag "ropat hem"!
Jag var lite skeptisk till en Reima overall till Simon som jag lade högsta budet på. Men den visade sig vara jättefin och passar perfekt!!!! Bilderna på overallen på nätet var dåliga så det blev en glad överraskning!

Sedan måste jag bara få skriva en sak som retar mig något så in i h-vete rent ut sagt!!!
Och det är alla respektlösa människor som slår upp sina bildörrar i andras bilar!!!! På senaste tiden har jag fått MASSOR av dörruppslag i min bil. Om nu folk inte är rädda om sina bilar så kan de väl ändå respektera andras egendom!!!????? Och det är inte "bara" lite skrap i lacken utan riktiga bucklor som har uppstått!? Fyf-n vad tråkigt det ser ut!!! Så det så.

Just nu sitter vi och tittar på Pippi Långstrump på de sju haven.

Simon har upptäckt tjusningen med Pippi !!!!
Han har sett den tre gånger på två dagar!!! Men nu vill han spela lite Bolibompa på datorn innan läggdags : )
Dags för mig att släppa datorn lite. Jag ska plocka lite med tvätten....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0