LEDIG : ))

Jag fullkomligen ÄLSKAR måndagar... Hehehe. I allfall när jag jobbat hela helgen och kan se fram mot tre lediga helger framöver!
Nästa vecka är det höstlov och då jobbar jag bara två dagar, tis och ons. Dessutom har simskolan också lov så vi behöver inte iväg på något på måndagen!
Sebastian ska gå på fritids tis och ons. Simon får gå tis, ons och även torsdagen för då ska de ha pyjamasparty på dagis : )

Jobbarhelgen gick bra som vanligt. Det är som sagt mest jobbigt på fredagen, sen går det av bara farten. Söndag morgon känns det som en baggis för då ser man slutet liksom.
Nu när det började ljusna såg jag att Patrik klippt gräset i helgen. Jag har inte varit hemma när det varit dag/ljust på ett tag ; )

Idag ska vi till simskolan och efter det hämtar vi Sebastian i skolan, 13.20. Om vädret fortsätter att vara regnigt så går vi nog hem direkt och myser. Om det blir fint så kanske vi går till någon rolig lekplats. Egentligen kan man ju gå till en lekplats även om det är regnigt!? Det är ju bara att ta på sig bra kläder. Men jag vet inte om jag känner för att vara en sån friskus idag. Jag känner för att vara inne och kura. Hoppas vädret fortsätter att vara grått o blött : ) Vi får se hur det blir med det.

Förra veckan hämtade jag alla sängkläder från husvagnen Och därmed blev det fullt i tvättstugan! Så idag ska jag fortsätta tvätta så mycket som vi har plats att hänga.Torktumlaren är ej i funktion.Tyvärr.
Och om tvättstugan blev full så är det inget mot vad klädkammaren blir vintertid här hos oss. Då trycks dynor, kuddar, förtält, täcken och diverse husvagns grejor in!!! Men det man inte ser har man inte ont av. Mitt motto här i livet.
Förhoppningsvis ska vi köra husvagnen till Vara för vinterförvaring på söndag. Och innan dess ska vi plocka ur den helt och helst städa ur den ordentligt.

Jahaja, nu har morgonen gått över till förmiddag och jag ska kanske ta och klä på mig och Simon för att slippa stressa iväg till simhallen sen.

Och sist men inte minst: Visst är det fantastiskt att en 3,5 åring vet vad skrolla ner betyder??? : )
Simon satt och spelade Drakens Värld på Bolibompasajten och behövde lite hjälp. Jag bad honom då skrolla ned och sagt o gjort... Han visste vad det betydde!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0