Jobbarhelgen står för dörren : (

Så var det dags igen... Att jobba helg. Jag har bara varit ledig en helg så det känns faktiskt lite extra tungt nu. Jag brukar ju vara ledig minst två helger innan det är dags igen. Men jag vill/kan inte jobba helgen den 24-25/10. Dels fyller jag år och sedan är det städdag här i området. Inte så schysst att låta Patrik genomföra det själv med barnen och dessutom fika för längan!

Så nu har Simon och jag haft mysmorgon... Han har sett lite bolimbompa och har även sett lite på Lolly Lacelbil= Rorry Racerbil : ) Och nu är det Björnbröder... Dock har han använt sina favorit ord: MEN MAMMA liiite för mycket för att denna morgon ska kvalificera sig som supermysig. Vi upplever att lilleman i detta huset inte riktigt varit sig själv de senaste dagarna. När jag frågade på dagis upplevde de samma sak... Vi kan inte riktigt sätta fingret på vad det är!!?? Men han är lite känsligare och gnälligare än vanligt. Har trott att han är på väg att bli sjuk, men än så länge har inget hänt. Och vi hoppas ju såklart att så inte är fallet utan att det bara är någon fas han ska igenom, som det så fint heter.
Nu äter Simon sin tredje "frukost"... Han gör ofta så när vi är hemma på morgonen. Först äter han sin välling, sedan någon frukt och nu äter han fil med kanel o banan... Tungan är inte helt bra ännu. Han försökte äta ketchup i går men det gick inte.Det var för starkt. Det kan ju vara en orsak till att han är lite sur, har man ont så är ju humöret inte på topp direkt.

Vilket ruskväder det är nu. Eller jag menar MYSVÄDER!!!! Jag hade gärna varit ledig och kurat inne med familjen hela helgen...Tänt en massa ljus och ätit o druckit gott. Men men, nu biter vi ihop och myser till det på jobbet istället. Ska nog tända ljus på jobbet så de gamla också får känna av lite höstmys : )

I går på eftermiddagen hade jag för avsikt att baka bullar! Men barnen var inte jättesugna på det, och då föll hela grejen. Jag hade tänkt att vi skulle göra det tillsammans. Det slutade med att jag gjorde en kladdkaka istället. Den mumsade vi på till efterrätt! En sockerkick lagom till läggdags...Men det gick bra ändå. De somnade gott vid 20 tiden precis som vanligt.

Nu måste jag hoppa in i duschen så vi kommer iväg till dagis till 10.30.

Så nu säger jag Trevlig helg!!! Hörs nästa vecka....








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0