Istället för att sova...

Så sätter jag  mig här och bloggar istället!

Jag kände att jag var på väg att "domna" bort när jag satt och tittade på Idol. Jag vill inte somna än, så jag var tvungen att göra något... Då kom jag på att det var ju ett tag sedan jag bloggade!!!

Veckan har sniglat sig fram och jag trodde ett tag att den ALDRIG skulle ta slut!?


Men nu är det äntligen fredag och vi har haft en riktig myskväll... Patrik kom hem vid 16 (!!!!). Vi har lagat egen pizza och mumsat godis. Men barnen åt hellre melon!!! Mycket, mycket bra!!! De åt kanske 5-6 bitar godis var bara. Annars brukar vi hålla oss till popcorn på fredagar och ta fram godis först på lördagen. Men Patrik och jag ska på fest i morgon och barnen ska till sin farmor o farfar... Då ville vi mysa till det lite extra nu i kväll : )

De gick och lade sig i vanlig tid runt 20. Simon höll på att somna på soffan vid 17.45 ca och jag tänkte låta honom knoppa in för kvällen men storebror kom ner från sitt rum då så han vaknade till igen och började mumsa melon!
Simon orkade inte vänta på att pizzan skulle bli klar så han "beställde" korv med bröd som han mumsade i sig vid 17 tiden... Han åt ett helt äpple, en rå korv, en korv med bröd, MASSOR av melon och lite godis. Så hans mage stod rakt ut när han lade sig! Hihihi : )

Barnen har hittat sina tomtepyjamasar och älskar att sova i dom... Jag hittade tyvärr bara en tomteluva som Simon la beslag på och den fick vara på hela natten!!!
(Läpparna är insmorda med salva då han är knallröd på överläppen efter att ha slickat sig runt munnen när han varit ute....)
Nu sover Sebastian och Simon i Simons rum båda två. Sebastian uppe i loftsängen och Simon på madrass under. Simon kommer in till oss på natten medan Sebastian gott sover vidare... Det är ok att Simon kommer in till oss, han somnar om DIREKT igen!!!
Nu har Patrik somnat. Han jobbade till lååångt in på natten så jag förstår honom fullt ut... Fattar dock inte varför hans chef inte ifrågasatte vad han gjorde på jobbet klockan 8 i morse då hon tydligen visste att han jobbade i natt??
Han var ombedd att vara tillgänglig eftersom de gjorde någonting på Tamro i Umeå som endast kunde göras när produktionen stod stilla. Dvs nattetid. Så är det ibland och jag var glad att han inte behövde åka till Umeå som det var snack om först.
Nu ska jag lägga mig till rätta här på soffan och domna bort, äntligen!!!!
Ha en bra helg på er!!!!

Kommentarer
Postat av: ida M

jätte mysiga bilder... :D

2009-10-10 @ 09:52:01
Postat av: Jenny

Vilken underbar snigelbild du hittat! Och vilken söt kille i tomtepyjamas :-)

2009-10-10 @ 10:46:00
Postat av: Linda

Hihihi... : )

Jag gillade också snigelbilden skarpt!

2009-10-10 @ 13:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0