Here we go again... : )

Finn ett fel...!








Just det, rullen is back. Dock utan "spriten" denna gången... Nåväl.

I dag har jag varit ledig och fått några måsten ur världen. 
Nu i kväll har vi försökt fixa och plocka inför morgondagen då allt händer på en gång. Patrik flyger till Stockholm i ottan. Hans plan lyfter kl 06.35. Jag ska på någon sorts heldag mellan 8.30-16.Och ska alltså fixa både mig själv och barnen innan jobb, skola, dagis. Något jag INTE är van vid... Och sedan blir det järnet hem och fixa mat till barnen samtidigt som jag gör mig i ordning för kvällen. Jag ska ut med mina kära kollegor : ) Patrik landar här i göteborg igen klockan 19 och då får han köra järnet hem och "ta över" barnen som då passats av farmor o farfar från klockan 17... Jisses amalia. Jag har förberett så att jag bara värmer pannkakor i morgon till middag. Barnen är nog inte ledsna för det : )

Måste bara säga att jag retar mig så kollosalt på en mamma som har barn i samma simskolegrupp som Simon. Hon har alltid med sig sin stora grabb som ser ut att vara 8 år.Han är med sin mamma medan hans lillasyster badar alltså... Det finns säkert någon vettig förklaring varför han inte är i skolan på måndagar, det lägger jag mig inte i så att säga. Men nu till det som retar mig. Hon håller på med sin flaschiga (vet inte hur man stavar det ordet) telefon KONSTANT under tiden vi väntar på barnen som simmar. Och det betyder att hennes stora kille som är med, inte får kontakt med sin mamma på ca 40 min!!! Hon sitter som uppslukad och pillar med sin telefon. Hon kanske jobbar vad vet jag. Men när killen vill ha kontakt med sin mamma som inte har svarat när han sagt mamma 20 gånger så känns det JOBBIGT. Jag har lust att skaka henne och få henne att vakna!!!! Det är inte så att killen söker uppmärksamhet heeela tiden utan bara då o då. Detta händer alltså VARJE måndag. Jag kan snart inte vara i samma rum som hon.
Nu menar inte jag att man ska släppa allt och sluta och prata med den man pratar med bara för att barnet ska säga något. Det är ju också ganska frustrerande. De får ju lära sig att vänta liksom ,men det finns ju någonting mittemellan??!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Himla snygg toalett måste jag säga! Nu MÅSTE vi göra i ordning vår snart... Hoppas du hade kul igår när du var ute med kollegorna?

2009-10-22 @ 07:31:01
Postat av: Linda

Toaletten hade varit bra mycket snyggare utan rullen ; )



Vi hade en supertrevlig kväll. Och det är riktigt, riktigt kul att bowla!!!

2009-10-22 @ 09:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0