"Förlossningen" gick bra!

Ja, alltså min jobbarhelg som jag liknade vid en förlossning i ett inlägg... Och till skillnad mot en förlossning så gick jobbarhelgen snabbt o smärtfritt!!! Kanske inte är så bra liknelse ändå??! Tyvärr är jag bara ledig EN helg nu och sen ska jag jobba igen : ( ALLT för att slippa jobba när jag fyller år och då vi dessutom har städdag här i området!

I helgen är vi bjudna på fest! Barnen ska vara hos farmor och farfar och sova kvar natten mellan lör-sön.
Våra grannar vägg i vägg ska också på den festen då vi har gemensamma kompisar. Så vi kanske kan få till en riktig förfest här : ) Hahahaha, men om jag ska vara helt ärlig så blir det väl så att man lägger sig att sova middag innan istället. Allt för att orka vara uppe sent, småbarnsföräldrar som vi är...

 Nu sitter vi här åter igen jag och Simon och har mysmorgon...
Han ser på Svamp o fika=Svampbob fyrkant : )  och knaprar på en knäckemacka i soffan. Jag får nog dammsuga sen.

Idag ska Simon ha klädsim i sin simskola! Hjälp hur ska det gå??! Han som är mer under än över vatten UTAN tunga kläder på...



Tydligen ska det helst INTE vara bomullskläder och UTAN sköljmedel... Hmm, måste ju erkänna att vi inte har så mycket kläder i något annat än bomull och som dessutom är tvättade med sköljmedel! Det blir nog bra ändå.
När Sebastian hade klädsim så fanns det inga sådana restriktioner. Men de tänker nog på vattnets kvalité efteråt.

Efter simskolan ska vi hämta Sebastian. Men mellan simskola och till Seb slutar har vi lite tid över så jag hoppas vi hinner gå till biblioteket. Vi behöver lite nya böcker att läsa.
Sebastian och Simon har börjat leka så otroligt bra tillsammans! Det är helt uuunderbart! De är riktigt, riktigt goda vänner och VILL verkligen leka tillsammns. De vill även sova tillsammans... Så funderar på att skaffa en 120 säng och låta dom sova ihop. I såfall gör vi ett sovrum och ett "lekrum". Men vi vet inte riktigt hur vi ska lösa det på bästa sätt ännu. Vi får fundera ett ta till.

Det är skönt när barnen blir större och mera självständiga. Men sen jag var hos min bror och hans fina familji onsdags så har jag abstinens efter deras underbara bebis Abbe!!! Jag riktigt längtar efter honom...
Jag trodde att jag ALDRIG skulle känna bebissug igen!!???? Men det går ju an att låna och slippa vaknätter och allt annat jobbigt!!!

 Självklart längtar jag ju efter storebror Elton också. Jag önskar att vi bodde grannar.  
ELTON MYRBÄCK!!!!

När Elton och Simon var bebisar ( de är jämngamla) så var det så hektiskt med allt... Mamma var svårt sjuk och bodde på Gotland så det kändes som om man inte räckte till varken här hemma eller hos mamma. Sedan när mamma dog så blev ju allt kaos och det var svårt att njuta av bebistiden tyvärr.

Nu ska jag ringa min kära far.... Det var alldeles för länge sedan jag pratade med honom!!!

Hoppas nu får en underbar dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0