Födelsedag & halloweeenhelg : )

Idag är det Patriks födelsedag!!! Han fyller 38!!! ... Shit han är snart 40??!!
Han blev lite firad i morse av oss och fick sina paket på sängen...
Han fick en tröja, en whiskey > Cragganmore och en deo ( deo:n valde barnen : )
I kväll ska vi ha lite mys bara vi i familjen. Sebastian har "bestämt" att vi ska göra egen pizza och mysa. Vi gillar fredagar skarpt!

I morgon kommer min lillebror (som fyller 30 nästa söndag!!! Han har ju snart kommit ikapp mig???) och hans familj. Och Lotta, Micke o Alicia kommer också och firar födelsedag och halloween med oss.
Barnen vill ju såklart klä ut sig och gå ut och "spöka". De har pratat om denna "maskerad" en vecka nu och tycker att det ska bli superkul att klä ut sig.  Vilka barn tycker inte det...??!!!
I går fixade vi pumpan, så nu står den där och lyser i höstmörkret. Även den tycker barnen är superkul. Det har liksom blivit en tradition. När jag var liten firade vi inte detta alls.
Men det är ju lite kul med nya traditioner... Och för barnen är det ju bara en helg då man klär ut sig och tänder pumpa.
 Man behöver inte lägga mer värderingar än så i det tycker jag.
Sedan är det ju hysteriskt kommersiellt. Precis som påsk, jul osv.

Så hoppas ni får en mysig helg : )




Kommentarer
Postat av: Irene

Hej!

Hoppas ni får en kul kväll med med firande av Patrik och Halloween. Jag tycker precis som du om Halloweenfirandet, låt barnen få klä ut sig, ut och spöka lite och ha roligt.

En del tycker ju att man inte ska fira Halloween för på Allhelgonahelgen ska man tänka på och ära de döda, ja det ska man ju, men det gör man väl alla dagar i så fall. Nej låt barnen och även vuxna få ha det kul så ofta man kan. UT OCH SPÖKA =) Hoppas de små sötnosarna får en rolig kväll (och ni med).

Kramar i massor från oss / Irene o Pappa BUUUUUUUU...

2009-10-31 @ 11:02:01
Postat av: Linda

Ja, vi gick ut med våra små som hade klätt ut sig efter konstens alla regler...

De tycker det är superkul : )



Precis som du skriver så jag tänker på mina nära och kära som har dött dagligen. Jag behöver ingen speciell dag (helg)för att tänka på dom.

2009-11-01 @ 20:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0