Fjortondeoktobertjugohundranio...

Idag har jag varit ledig tillsammans med Simon. Vi hämtade Sebastian klockan 13.20 när hans skoldag var slut.

Förmiddagen gick extremt fort. Tanken var att jag o lilleman skulle gå ut en sväng efter frukost, men det sa bara svisch så var det dags för lunch. Jag hann dock med en hel del ändå pga att internet låg nere : )
Annars blir det lätt så att man (jag) sitter vid datorn liiite för länge med kaffekoppen i handen där efter frukost....
Jag hann: byta gardiner i Simons rum, sy (fålla) en gardin, stryka undan, diska undan, tvätta 2 maskiner,
hänga dessa. Och annat plock som man alltid gör.... 

Och ibland blir jag sååå förundrad!!??


FINN ETT (TVÅ) FEL!!!!!!!!
Och jag pratar INTE om damm eller andra fläckar....

Nej, jag menar ju såklart toarullen och nytt för veckan: handdesinfektionen som har gjort toarullen sällskap!
Hur kan det vara att det kan stå så dag efter dag utan att någon, inklusive jag inte tar upp det!??
Hoppas det är fler än vi som har det så med saker som blir stående på fel plats dag efter dag... ( Snälla!!! )

I morgon SKA jag plocka undan det. Promise. FAST det inte var jag som ställde dit det... Hehehe.

Nåväl... Efter vi hämtat Sebastian hade vi lekplatssafari! Vi besökte massor av lekplatser och åt lite mellanmål ute i kölden. Det var jättemysigt ända till den sista lekplatsen. Där fanns det en snurrgrej som barnen ville att jag skulle sätta fart på, om o om igen.De skrattade och tyckte det var såå kul att "åka karusell". Efter det mådde Simon riktigt illa och var på väg att spy!!! Han satt tyst hela vägen hem och när vi kom innanför dörren började han ulka över toan. Stackarn...
Han mådde bättre efter någon halvtimme.
Däremot har han bitit sig illa i tungan så han vill inte äta. Han lever på knäckebröd, majs, fil med havrefras o banan. Hoppas det snart läker för det är jobbigt att han "strular" vid varje måltid. Hade en släng av såndär ångest- känsla jag hade varje gång Sebastian skulle äta när han var liten. STRUL STRUL VARJE VARJE måltid ända till han var... hmmm det har jag förträngt, men kanske 3.5 år??!

Nu ska jag koncentrera mig på Bonde söker fru... Vissa verkar vara lite tafatta, minst sagt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0