Vi fick i hop det : )

I mitt inlägg i går hade vi ju lite svårt att få till det med tider osv...
Men vi tog vagnen med en sovande Simon i och begav oss in till stan med buss! Simon vaknade när vi stod och väntade på bussen här i Kärra och var jätte kissenödig!!! Han kissade säkert 1 minut, tur att han vaknade och hann göra det innan vi gick på bussen!!!
Väl inne i stan bytte vi till spårvagn och det tyckte barnen var super, superkul!!! Vi han äta lite lunch på en korvmoj innan "konserten".
Mora Träsk spelade på Studenternas hus. Och vi satt på ett kallt stengolv och lyssnade. Tur att det bara höll på ca 45 minuter. För att som vuxen sitta på rumpan på ett kallt stengolv var riktigt jobbigt!!! Jag har ju lite problem med höfterna sedan jag var gravid med Simon och det känns INTE bättre idag om man säger så : (
Barnen tyckte att det var sådär. Ett par låtar var roligt men sen tröttnade dom. Allrahelst Simon som har 0 % i tålamod. Sebastian kunde ändå "stå ut"

Efteråt gick vi en promenad på stan ned längs med avenyn och ända till Nordstan!!! Simon knatade på ( han brukar inte vilja gå 10 meter annars!!) och tyckte det var jättespännande. Det var mycket att se på... Bl a spårvagnar och MASSOR av poliser!!! Det var ju tydligen match mellan AIK och IFK Göteborg därav den höga polisnärvaron... Vi hörde även fotbollspublikens jubel! Riktigt mysigt att bara vara inne i stan och promenera!
Men Sebastian längtade hem till förorten igen : ) Han tyckte det var för mycket bilar, bussar och annat stök...

Vi gick förbi Mc Donalds runt 15.30 och Simon var tydligen hungrig för han tyckte vi kunde gå in där och mycket riktigt... Han knölade i sig 2 hamburgare!!! Sebastian åt 1 cheesburgare och blev proppmätt. De åt ju lunch vid 13.

Väl hemma i förorten så gick Patrik o Sebastian hem direkt och jag o Simon gick och handlade lite mjölk. Simon har en viss förmåga att försvinna på en sekund inne i affärerna. Oftast tar jag det rätt lugnt för han håller sig ju inne i affären iallafall. Igår var inget undantag. Han var PRECIS bakom mig och nästa sekund puts väck!

Denna gången behövde jag dock inte leta efter honom för han ropade: Mamma, jag är bajjenöööödig över HELA affären!!!!! Folk skrattade gott kan jag lova : )
Så det var bara att försöka få honom tyst och betala snabbt som ögat. Och då hade ju såklart nödigheten gått över.
Han ville fortsätta gå hela vägen hem också!!! Inte alls likt honom.
Sebastian däremot har alltid gått o gått o gått. Utan något gnäll. Han är/har varit lite lättare på både det ena o andra sättet...

Väl hemma så var det dags för lite läxläsning och förberedelser inför den kommande veckan. Och vid 18.30 var någon hungrig igen... Gissa vem!??
Ja, Simon alltså. Han ville ha pannkakor. Så jag stekte lite pannkakor och de åt 2 var. Resten får de äta i kväll. Jag börjar jobba klockan 13 och innan dess ska vi på simskola.

Nästa helg blir det kalas!!! Brorsan fyller ju som sagt 30 och nästan hela tjocka släkten kommer!!! Det ska bli otroligt roligt! Jag och Per (min bror) "delar upp" släktingarna mellan oss. Några bor här och några hos dom i Skintebo. Så då blir huset fullt : ) Mysigt!!!

Vi skulle nog behöva låna en till två madrasser...?!

Ojojoj... Vilket långt inlägg. Jag var på skrivarhumör!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0