Vattenkillar....

Vad är det med våra barn och vatten??? De fullkomligen häver i sig vatten precis innan de ska sova. VARJE kväll... Och det är ju inte sådär superbra varken för Sebastian eller Simon. Vi försöker ju få Simon torr även nattetid men det är väldigt långt borta just nu. Sebastian har ju inte direkt såna problem men han kan ju inte dricka hur mycket som helst innan han lägger sig.
Grejen är att de dricker mycket vatten under hela dagen, (iallafall hemma) så det är inte så att de liksom "håller sig" hela dagen. Jag har dessutom sagt till på dagis att de ska påminna honom ( Simon) extra under dagen ifall han glömmer att dricka när han är upptagen med att leka på dagis.
Men de har båda druckit oerhört mycket vatten sen de var riktigt små. Och det är ju bra att de gillar vatten i och för sig... Frukt och grönsaker är också väldigt populärt här hemma : ) Och det är ju minst lika toppenbra det. Det är bara det att jag/vi inte vill att de dricker så vansinnigt mycket innan de lägger sig. Punkt.

Idag har jag och Simon varit lediga. Vi tog det ganska lugnt på morgonen och straxt efter 11 åkte vi till Ikea så Simon äntligen fick leka i deras lekland. Det gick bra men 10 min innan jag skulle hämta honom ringde de från "rummet" och sa att han ville åka hem... ; ) Efter jag hämtat honom åkte vi till Mc Donalds för att äta lite lunch innan vi skulle hämta Sebastian i skolan. Simon var nog väldigt hungrig för han ville ha min Mc Chicken och jag fick ta hans lilla hamburgare... Han slukade hela den och jag gick därifrån lite halvmätt om man säger så : ))
Vi köpte med oss två cheesburgare till Sebastian som han fick till mellanmål.

Efter vi hämtat Sebastian klockan 13.20 åkte vi hem och myste. Vi tände massa ljus och barnen ville se en film.
Så jag passade på att betala lite räkningar i sällskap med en kopp kaffe.
Till och med att betala räkningar kändes mysigt ??!

I morgon ska jag jobba igen...
 Jag skulle kunna vänja mig med att bara jobba två dagar/vecka. Farligt att vara ledig för mycket!
Om allt går enligt planerna så ska vi åka till Ikea för jobbets räkning i morgon. Vi behöver mysa till det där och ska få en "lapp" att handla för. Kommer inte på vad den där "lappen" heter... Rekvisition??

Och sen på kvällen ska jag åka till H&M och shoppa! De har Clubdag med 10% på allt. Jag har ju mina bonuscheckar att handla för och sen kan man ju alltid lägga till lite cash ; )

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja visst är det mysigt med levande ljus? Vi tänder ljus varje dag nuförtiden. Underbart!



Själv har jag inte betalat månadens räkningar än... Ska göra det ikväll tänkte jag. Shame on me!

2009-11-26 @ 08:01:34
Postat av: Linda

Wow... Har inte DU betalat dina räkningar (än) ; ) Att jag gjorde det tidigare än dig!!! Jag är riktigt stolt över mig själv!

2009-11-26 @ 20:03:00
Postat av: Caroline

Usch räkningar... påminn mig inte. Höll ju på att bli halvt ruinerad här.



Ha härlig lördagkväll! ;)

2009-11-28 @ 18:36:43
URL: http://ninnana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0