Nu så...

...ska jag försöka sammanfatta vad jag gjort sen sist jag skrev.
Det blev ju lite väl långt uppehåll. Jag gillar inte att göra såna här sammanfattningar för det känns som om jag glömmer hälften... Men å andra sidan kanske det spelar mindre roll.

Natten mellan torsdag o fredag förra veckan kom alltså två av mina systrar, Frida och Julia med sina pojkvänner hit från Gotland. Och sen på fredagskvällen kom även syster Anna o Raffe från Uppsala.
Syster Ida med pojkvän och pappa och hans fru Irene kom också natten mellan torsdag-fredag. De bodde hos min bror i Billdal. Syftet till denna sammankomst var ju att brorsan fyllde 30 år!!!

Alla mina fina syskon!!!

På fredag eftermiddag åkte vi till brorsan i Billdal för att fika och umgås. Men vi är ju så många så det blir lite splittrat och man har svårt att få tid till alla... Men det är ju såklart supermysigt ändå!!!!

På fredagkvällen lagade vi tacos och pratade en hel del...



På lördagen skulle vi vara inne i stan klockan 12 så vi gjorde upp "duschschema" så alla skulle hinna duscha innan vi skulle ta bussen in till stan. Det flöt på förvånansvärt bra...

Detta bjöd min bror oss på :


En 1.5 timmes färd runt Göteborg med denna fina gamla spårvagn! Det var jättemysigt och det var många som vände sig ompå stan och tittade en extra gång på denna gamla klenod... Eller på oss???!! Hehehe...

Efter spårvagnsturen hade vi "fri tid" till klockan 17 då vi skulle samlas i Billdal för middag. Anna o Raffe tog med sig barnen hem och vi andra gick några timmar på stan. Väl hemma igen var det fullt ös för att alla skulle komma iordning till kvällens festligheter. Vi kom inte i tid till klockan 17 tyvärr : ( Men var inte alltför sena, "bara" 45 min....

Lördagkvällen var supertrevlig med alla nära och kära. Vi åt god mat och hann umgås och prata en hel del.
Vi kom hem runt 1 på natten.

På söndagen tog vi det ganska lugnt på fm. Vi gick ut på en promenad och Patrik och Raffe och barnen åkte till gympahallen på Patriks jobb och spelade innebandy.Pappa och Irene och Ida och pojkvän Christer kom och åt med oss på lunchen. Vid 14.30 begav sig gotlänningarna mot Oskarshamn för att hinna med båten som skulle gå vid 21. Anna O Raffe stannade till måndag då de begav sig åter till Uppsala.

Igår vaccinerade (svininfluensan) vi Simon som var superduktig när de stack honom!!! Inte ett pip!! Idag har han lite ont i armen, men ingen feber eller så. Peppar, peppar.... På fredag är det Sebastians tur. Sedan är det bara Patriks tur. Och det börjar brinna i knutarna känns det som. Man är ju inte skyddad från det att man fått sprutan utan det tar ju ca 3 veckor innan kroppen bildat antikroppar och kan stå emot de elaka bacillerna....

Nu ska jag och Simon åka till Ikea. Jag lovade i ett svagt ögonblick att han skulle få leka i leklandet där...
Nu ångrar jag mig.




Kommentarer
Postat av: Syster Ida

Nästa gång vill jag att vi umgås mer.. Kan vi ordna de på nått sätt tror du? :)



Många kramar till er alla..... <3

2009-11-13 @ 13:51:38
Postat av: Linda

Ja, det hoppas jag att vi kan få till : )

2009-11-13 @ 21:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0