Måndag morgon...

Ja, en helg går väldigt fort alltså!
Fy, stackers dom (er) som alltid bara är ledig lör-sön! Jag är riktigt bortskämd med att oftast få till långledighet i samband med helg. Dock jobbar jag ju helg då och då och det är ju säkert många som aldrig skulle vilja göra det men jag gör hellre det än att knega på mån-fre och bara vara ledig två dagar vid helg.
Vi får väl se hur det blir för mig från den 4/1-10 då jag går upp på 90%...

Just nu ligger Simon och tittar på Playhouse Disney varavt med att spela Nintendo DS. Han väntar på att Små Einsteins ska börja. Det programmet gillar han skarpt.



Idag jobbar jag alltså kväll. 13-20 närmare bestämt. Och nu på morgonen hinner vi mysa Simon och jag : )
Sedan bär det av till simskolan och sedan vidare till dagis och skola. De lägger undan mat till Simon på dagis så han äter lunch när han kommer dit runt 12.40.
På tal om dagis så börjar det kännas i maggropen att det närmar sig till omorganisationen där: (
Först kändes det bra, men nu vet jag inte hur det känns egentligen. Han hamnar ju inte med NÅGON av sina kompisar... Och han är såå glad och lycklig nu när han går till dagis nu för han ääälskar sina bästisar som han säger.
Han kommer visserligen att gå med 06:or och 07:or. Men de 06:orna som går på hans dagis är födda sent på året och därmed nästan året yngre. Det är mycket när man är liten.
Men nu ska vi inte vara pessimistiska utan vi tar det som det kommer. Skulle det gå åt pipsvängen så agerar vi då...

Och sist men inte minst till "rapporteringen" om hur dags barnen i detta huset vaknade idag...
Och mycket riktigt fick vi VÄCKA dom vid 7!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sanslöst.



Ps. Det var länge sen jag fick en kommentar här ; ) Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0