Kamp!!!!

Har aldrig varit med om maken alltså... : (

Simon är inne i en supertrots period. Och det är en superkamp från tidig morgon till sen kväll. SUCK.

Han "trotsar" när han ska: klä på sig, äta frukost, borsta tänderna, klä på sig ytterkläderna, ta på skorna, klä AV sig ytterkläderna, äta, ja ni kanske förstår!?? Jag blir gaaaalen!!!!!!!!!!!!!

Han fixar "cirkus Simon" när vi hämtar honom på dagis och även när vi hämtar Sebastian om Simon är med då alltså. Jag försöker att hinna hämta Seb först så jag slipper släpa med Simon upp till fritids.
Och vad gäller sova hela natten i sin säng så var det ju för bra för att vara sant...
Han drömde en mardröm en natt i helgen och är numera livrädd att sova i sin säng. Han drömde att två stora dinosaurier jagade honom. Så jag förstår att han blev livrädd...

Men vi kämpar på och man kan väl säga att man väljer sina strider nu när allt liksom är en enda strid.
Vi går efter sunt förnuft.Vi gör ingen större grej om det här med att han inte vill sova i sin säng. Känner han sig otrygg i sin säng och vi kan sova med honom i vår säng så får det väl vara så ett tag (till).

Men det är tufft. Fy.

Nu ska jag göra mig i ordning för att åka och handla julklappar!!!

Julklappar får man väl fast man är trotsig : )??

Kommentarer
Postat av: Sasa

Hej!

Vill bara säga att det är bara och hålla ut i trots perioderna !En som också vet hur härliga dessa perioder är !kram osh sköt om dig !

2009-11-24 @ 16:38:49
Postat av: Linda

Tack älskade vän : )



KUL att du kommenterade! Det har varit lite tunnt med kommentarer här ett tag...

2009-11-24 @ 19:27:06
Postat av: Jenny

Julklappar får man absolut även om man är trotsig! Trots är ju faktiskt ett stadie i utvecklingen. Det är viktigt med trots även om det är jobbigt för föräldrarna. Man ska bli mer orolig om barnet INTE trotsar har jag fått lära mig...

2009-11-26 @ 08:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0