Husdjur på ingång : )

Hihihi... Sebastian, jag och Simon har lyckats övertala Patrik ( eller vi tvingade o mutade honom) att vi skulle köpa akvarium!!! Så nu står det här! Dock inte inkopplat på något sätt som vi så himla gärna hade velat....

Grejen är att vi HAR ett akvarium sen tidigare, dock helt utan tillbehör såsom värmare, belysnig och filter osv. Så vi tänkte att vi bara behövde komplettera med dessa nödvändiga tillbehör. Men det visade sig att det skulle bli bra mycket dyrare än att köpa ett paket så att säga. Så det blev alltså ett 126 liters akvarium. Ganska stort men tydligen är det lättare att ha ett stort än ett litet. Detta ska tydligen "sköta sig självt" mer eller mindre och det låter ju bra eftersom jag har LOVAT att Patrik inte behöver greja NÅGOT med det... ; )
Han ska dock hjälpa oss igång med det har han lovat. Vi har även en bänk som vi ska ha det på, men passformen var inte helt ok med tanke på att det kommer bli ganska tungt. Så jag åkte till Bauhaus för att köpa en skiva i rätt storlek men så lätt var det inte, såklart.
Jo, det kunde ju varit det om jag hade hostat upp nästan 300 kr för en helt vanlig furuskiva!!!!?? Nej, då får det helt enkelt vänta någon dag så vi kan hitta en skiva i rimlig prisklass.
Sebastian och Simon valde varsinn grej som de ska inreda akvariet med och de är väldigt ivriga på att vi ska fylla  vatten i det. När vi väl gjort det så ska det stå så utan fiskar ett tag, (uppemot en vecka tror jag) innan vi kan köpa fiskar. Vi ska börja med vanliga guppy och extermt lätta fiskar för att se hur det går med allt...
Tre av fyra i denna familjen tycker iallafall att detta är riktigt spännande!!!


Tänk om man kunde få till ett så här snyggt akvarium??? Inte sååå troligt, men det ska bli kul att "inreda" det!!!


Sebastian vaknade för övrigt med feber i morse : (
Och han låter rejält förkyld. Så nu är vi igång med nässpray och kortisonnässpray och vi hoppas mota bort den nästan obligatoriska öroninflammationen som brukar följa hans förkylningar. Han fick Ipren i morse och har varit ok hela dagen, dock ganska trött och stillsam. Så det blir att  "vabba" i morgon, den första men troligen inte sista för denna hösten!?? Simon får också vara hemma i morgon eftersom han har simskola vid lunchtid, så slipper Patrik gå från jobbet för att greja det när jag ändå är hemma.
 Vi får pussla ihop det på något sätt.

Sedan har jag sålt min första grej på Tradera!!! Jag har numera köpt en hel del saker där men detta är alltså första gången jag säljer något. Det roliga är att jag köpte en mössa till Simon för 99 kr som visade sig vara för liten. Och jag fick 122 kr för den på Tradera!!!? Ingen är ju gladare än jag, men människan som köpte den får alltså belata 134 kr inkl. frakt... Mysko. Nog för att den är fin och ny men liiite koll får man ju ha vad sakerna kostar nya!??
Så här ser den ut iallafall : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0